Gerilla reklamcılığın dijital yüzü: Yapay zekâ destekli CGI reklamlar ve Z kuşağı tüketicisi üzerine nitel bir araştırma
Künye
Aydın Aslaner, D., Aslaner, A. G., & Aydın Tolunay, G. (2025). Gerilla reklamcılığın dijital yüzü: Yapay zekâ destekli CGI reklamlar ve Z kuşağı tüketicisi üzerine nitel bir araştırma. T. Kara & E. Akyazı (Ed.), Algoritmik aklın yükselişi: Yapay zekâya dair toplumsal, kültürel ve kuramsal metinler içinde (ss. 229-257). Kriter Yayınevi.Özet
Yapay zekânın yükselişi, reklam endüstrisinde de köklü dönüşümlere yol
açmıştır. Türkiye’de bu dönüşüm, küresel gelişmelerle paralel biçimde hem
yaratıcı süreçlerin hem de prodüksiyonun dijitalleşmesiyle kendini
göstermektedir. Gelişmiş algoritmalar, makine öğrenmesi ve üretken yapay zekâ
uygulamaları sayesinde metin, ses, görsel ve video gibi çoklu formatlarda içerik
üretimi mümkün hale gelmekte; bu da reklamcıların yaratıcılık alanını
genişletmektedir.


















