• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Psikoloji Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Psikoloji Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sınava hazırlanan kişilerde ana-baba tutumları, sınav kaygısı ve baş etme tutumları

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (1.602Mb)

Tarih

2021

Yazar

Esirkış, Reyhan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Esirkış, R. (2021). Sınava hazırlanan kişilerde ana-baba tutumları, sınav kaygısı ve baş etme tutumları. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul.

Özet

Bu araştırmada sınava hazırlanan öğrencilerin ana-baba tutumlarının sınav kaygı düzeylerine ve baş etme stratejilerine etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmanın amacı doğrultusunda nicel araştırma yöntemleri kullanılmış ve katılımcılara çevrimiçi anket uygulanmıştır. Çalışmanın örneklemi, İzmir ilindeki eğitim kurumlarında sınava hazırlanan, 11. ve 12. sınıfa devam eden 257 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu”; Kuzgun (1972) tarafından geliştirilen ve Kuzgun ve Eldeleklioğlu (2005) tarafından revize edilen “Anne-Baba Tutum Envanteri”; Spielberger (1980) tarafından geliştirilen ve Öner (1990) tarafından Türkçeye uyarlanan “Sınav Kaygısı Envanteri”, Carver, Scheier ve Weintraub (1989) tarafından geliştirilen ve Ağargün ve ark. (2005) tarafından Türkçeye uyarlanan Baş Etme Tutumlarını Değerlendirme Ölçeği (COPE) kullanılmıştır. Veri çözümlemesi SPSS programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bulguların istatistiksel olarak anlamlılıkları değerlendirilirken yüzde 95 güven aralığına (p<0.05) göre yorumlanmıştır. Araştırmanın temel bulgularına göre ana-baba tutumları ile sınav kaygısı arasında pozitif ve zayıf bir ilişki, ebeveynlerin tutumları ile başa çıkma yöntemleri arasında pozitif ve zayıf bir ilişki, sınav kaygısı ile başa çıkma yöntemleri arasında pozitif ve zayıf bir ilişki belirlenmiştir. Regresyon analizleri sonucunda ebeveynlerin demokratik ve koruyucu-istekçi tutumlarının sınav kaygısına anlamlı etkisi olduğu görülürken, ebeveynlerin demokratik ve otoriter tutumları baş etme stratejileri anlamlı olarak etkilemiştir. Elde edilen bulgular alan yazın çerçevesinde tartışılmıştır.
 
This research aims to determine the effect of parental attitudes on exam anxiety level and on coping strategies. Quantitative research methods were used in accordance with the aim of the research, and online questionnaires were applied to the participants. The research sample consists of 257 students who are preparing for theexam and continuingthe 11th and 12th grades in educational institutions in İzmir province. To collect data for the research, The "Personal Information Form" developed by the researcher, The “Parental Attitudes Scale” developed by Kuzgun (1972) and revised by Kuzgun and Eldeklioğlu (2005), The ‘’Test Anxiety Inventory’’ developed by Spielberger (1980) and adapted to Turkish by Öner (1990), ‘’ Assessing coping strategies’’ (COPE) developed by Carver, Scheier, and Weintraub (1989) and adapted to Turkish by Ağargün et al. (2005) were used in the research for data collection.Data analysis was done by using the SPSS program.. Statistical meanings of the findings were evaluated according to the 95 percent confidence interval (p<0.05). According to the main findings of the research, positive and weak relationship between parental attitudes and test anxiety, positive and weak relationship between parental attitudes and coping strategies, positive and weak relationship between test anxiety and coping strategies were determined. In the regression analysis result, while it was seen thatthe democratic and protective-willing attitudes of the parents had a significant effect on test anxiety, democratic and authoritarian attitudes of the parents significantly affected the coping strategies. The obtained findings were discussed within the framework of literature.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12780/397

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [77]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.