• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Hemşirelik Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Hemşirelik Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The opinions of postgraduate nursing students about evidence-based practice: a qualitative study

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (403.7Kb)

Tarih

2023

Yazar

Yurt, Seher
Kolaç, Nurcan
Şadi Şen, Esra

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Yurt S. , Kolaç N. , Şen E. The opinions of postgraduate nursing students about evidence-based practice: A qualitative study. Clinical and Experimental Health Sciences. 2023; 13(2): 286-292.

Özet

Objective: This study was conducted for the purpose of exploring the opinions and experiences of postgraduate nursing students regarding evidence-based practice and its use in the clinical setting in Turkey. Methods: A qualitative study design was employed. Data in this research study were collected through Semi-structured questions were asked face-to-face in focus group discussions. Results: The findings of the study set forth the individual and organizational barriers that faced postgraduate nursing students in their efforts to implement evidence-based practices. The main themes of the study were highlighted as: perceptions regarding evidence-based practice, the impact on the group cared for, challenges faced in the implementation, institutional support in applying practices. Subthemes were data verification, useful and reliable application, difficulties in communicating with colleagues, traditional views, troubles with team collaboration, the indifference of young colleagues, insufficient resources, and the need for a mentor in the workplace. Conclusion: The students in their undergraduate programs, and elective courses on EBP should be added to the curriculum. In order to eliminate organizational barriers, institutions should establish EBP committee and mentoring system.

Kaynak

Clinical and Experimental Health Sciences

Cilt

13

Sayı

2

Bağlantı

https://dergipark.org.tr/en/pub/clinexphealthsci/issue/76407/932298
https://hdl.handle.net/20.500.12780/596

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [36]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [144]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [268]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.