• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Hemşirelik Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Hemşirelik Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The theory-practice gap in nursing education during the pandemic period from the perspective of stakeholders: a qualitative study

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (937.8Kb)

Tarih

2022

Yazar

Utli, Hediye
Yurt, Seher

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Utli, H. , Yurt, S. "The Theory-Practice Gap in Nursing Education During the Pandemic Period from the Perspective of Stakeholders: A Qualitative Study" . Clinical and Experimental Health Sciences 12 (2022 ): 499-506.

Özet

Objective: The purpose of this study was to understand the experience of theoretical and practical nursing education carried out by distance education during the COVID-19 pandemic and the theory-practice gap in nursing education in Turkey. Methods: This qualitative study used a descriptive qualitative study. This research was conducted with nursing lecturers and students from two universities in two different geographical regions. Lecturers and undergraduate students participated in the research. The data for the research were collected using the online Zoom program during four focus-group discussions. Results: Three main themes emerged for the categories of theoretical and practical education emerged during the study: strong structural conditions (technological integration and accessibility) both strong and weak structural conditions (asynchronous participation and changing comfort levels/routines) and weak structural conditions (cold contact and inequality of opportunity). Conclusion: This study revealed the strengths and weaknesses in the experience of distance nursing education and will guide future planning of nursing education programs and clinical fields.

Kaynak

Clinical and Experimental Health Sciences

Cilt

12

Sayı

2

Bağlantı

https://dergipark.org.tr/en/pub/clinexphealthsci/issue/70757/994564
https://doi.org/10.33808/clinexphealthsci.994564
https://hdl.handle.net/20.500.12780/651

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [36]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [144]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [268]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.