İklim krizi öğretiminin, ebelik öğrencilerinin bilgi, farkındalık, uygulama ve umutlarına etkisi
Citation
Akkaya E.; Cimete G. İklim krizi öğretiminin, ebelik öğrencilerinin bilgi, farkındalık, uygulama ve umutlarına etkisi. 3. Uluslararası Anadolu Ebeler Derneği Kongresi, 2024.Abstract
Atmosfere yoğun miktarda salınan sera gazları, yeryüzüne çarpıp geri yansıyan ışınların büyük bir
bölümünü tutarak yeryüzü sıcaklığının artmasına neden olur. Bu olaya küresel ısınma denir. Dünya
Sağlık Örgütü (DSÖ), küresel ısınmanın neden olduğu iklim değişikliğini 21.Yüzyılın en önemli
sorunlarından biri olarak görmektedir. Küresel ısınmanın etkilerinden tüm bireyler etkilenmesine
karşın, daha fazla etkilenen dezavantajlı gruplar bulunmaktadır. Bu gruplar arasında, düşük gelirli
ülkelerde yaşayan insanlar, göçmenler, kadınlar, yaşlılar, gebeler, adolesanlar, çocuklar,
yenidoğanlar yer almaktadır. Bu nedenle bu gruba bakım sunan sağlık profesyonellerinin küresel
ısınma ve iklim değişikliğinin nedenleri, sağlığa etkileri ve alınacak önlemler konularında lisans
eğitimleri sürecinde bilgi, farkındalık ve duyarlılık geliştirmeleri, yaşanabilir bir dünya ve canlı sağlığı
bağlamında gereklidir. Bu çalışma, Ebelik Bölümü öğrencilerine uygulanan video temelli Küresel İklim
Krizi öğretiminin, küresel ısınma ve iklim değişikliğinin neden ve etkilerine yönelik bilgi, farkındalık,
uygulama ve umutlarına etkisini incelemek amaçlanmıştır. Greenhouse gases released intensively into the atmosphere trap a significant portion of the rays that hit and
reflect off the Earth's surface, causing an increase in Earth's temperature. This phenomenon is called global
warming. The World Health Organization (WHO) considers climate change caused by global warming as one
of the most important issues of the 21st century. Although all individuals are affected by the impacts of
global warming, there are disadvantaged groups that are more significantly affected. These groups include
people living in low-income countries, migrants, women, the elderly, pregnant women, adolescents, children,
and newborns. Therefore, it is essential for health professionals who provide care to this group to develop
knowledge, awareness, and sensitivity regarding the causes, health impacts, and preventive measures of
global warming and climate change during their undergraduate education. This is necessary to ensure a
livable world and the health of living beings. This study aims to examine the effect of video-based Climate
Crisis education on Midwifery Department students regarding their knowledge, awareness, practices, and
hopes about the causes and effects of global warming and climate change.