• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Ebelik Bölümü
  • Bildiri Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Ebelik Bölümü
  • Bildiri Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İklim krizi öğretiminin, ebelik öğrencilerinin bilgi, farkındalık, uygulama ve umutlarına etkisi

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (7.605Mb)

Date

2024

Author

Akkaya, Elif
Cimete, Güler

Metadata

Show full item record

Citation

Akkaya E.; Cimete G. İklim krizi öğretiminin, ebelik öğrencilerinin bilgi, farkındalık, uygulama ve umutlarına etkisi. 3. Uluslararası Anadolu Ebeler Derneği Kongresi, 2024.

Abstract

Atmosfere yoğun miktarda salınan sera gazları, yeryüzüne çarpıp geri yansıyan ışınların büyük bir bölümünü tutarak yeryüzü sıcaklığının artmasına neden olur. Bu olaya küresel ısınma denir. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), küresel ısınmanın neden olduğu iklim değişikliğini 21.Yüzyılın en önemli sorunlarından biri olarak görmektedir. Küresel ısınmanın etkilerinden tüm bireyler etkilenmesine karşın, daha fazla etkilenen dezavantajlı gruplar bulunmaktadır. Bu gruplar arasında, düşük gelirli ülkelerde yaşayan insanlar, göçmenler, kadınlar, yaşlılar, gebeler, adolesanlar, çocuklar, yenidoğanlar yer almaktadır. Bu nedenle bu gruba bakım sunan sağlık profesyonellerinin küresel ısınma ve iklim değişikliğinin nedenleri, sağlığa etkileri ve alınacak önlemler konularında lisans eğitimleri sürecinde bilgi, farkındalık ve duyarlılık geliştirmeleri, yaşanabilir bir dünya ve canlı sağlığı bağlamında gereklidir. Bu çalışma, Ebelik Bölümü öğrencilerine uygulanan video temelli Küresel İklim Krizi öğretiminin, küresel ısınma ve iklim değişikliğinin neden ve etkilerine yönelik bilgi, farkındalık, uygulama ve umutlarına etkisini incelemek amaçlanmıştır.
 
Greenhouse gases released intensively into the atmosphere trap a significant portion of the rays that hit and reflect off the Earth's surface, causing an increase in Earth's temperature. This phenomenon is called global warming. The World Health Organization (WHO) considers climate change caused by global warming as one of the most important issues of the 21st century. Although all individuals are affected by the impacts of global warming, there are disadvantaged groups that are more significantly affected. These groups include people living in low-income countries, migrants, women, the elderly, pregnant women, adolescents, children, and newborns. Therefore, it is essential for health professionals who provide care to this group to develop knowledge, awareness, and sensitivity regarding the causes, health impacts, and preventive measures of global warming and climate change during their undergraduate education. This is necessary to ensure a livable world and the health of living beings. This study aims to examine the effect of video-based Climate Crisis education on Midwifery Department students regarding their knowledge, awareness, practices, and hopes about the causes and effects of global warming and climate change.
 

Source

3. Uluslararası Anadolu Ebeler Derneği Kongresi

URI

https://ebelikkongresi2024.org/
https://hdl.handle.net/20.500.12780/1009

Collections

  • Bildiri Koleksiyonu [5]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide || Instruction || Library || İstanbul Kent University || OAI-PMH ||

İstanbul Kent University, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
İstanbul Kent University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.