• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Çocuk Gelişimi Bölümü
  • Bildiri Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Çocuk Gelişimi Bölümü
  • Bildiri Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Çocukların sosyal medya kullanımına yönelik ebeveyn-çocuk görüşlerinin incelenmesi

Thumbnail

View/Open

Özet / Abstract (3.870Mb)

Date

2024

Author

Gözün Kahraman, Özlem
Pehlivan, Merve

Metadata

Show full item record

Citation

Gözün Kahraman, Ö.; Pehlivan, M. Çocukların sosyal medya kullanımına yönelik ebeveyn-çocuk görüşlerinin incelenmesi. 15. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi, 2024, 90-91.

Abstract

Günümüzde çocukların ve gençlerin birçok medya araç ve platformuna maruz kaldıkları görülmektedir. Bireyler bunları bilinçli veya bilinçsiz şekilde kullanabilmektedir. Bunlardan biri de sosyal medya araçlarıdır. Sosyal medya kolay erişebilirliği ve çok çeşitli sunumlarıyla çocuk ve yetişkinlerin ilgisini çekmektedir. Çocuklar için öğrenme ortamı olabilmekle birlikte bilinçsiz kullanımı risk faktörü de oluşturabilmektedir. Bu gerekçelerle bu araştırmanın amacı çocukların ve onların ebeveynlerinin sosyal medya kullanımlarına dair görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada örneklem grubuna kartopu yöntemi ile ulaşılmış ve nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu çalışmada 10-12 yaş aralığındaki gönüllü çocuklar ve onların anneleri yer almıştır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan demografik bilgi formu ve görüşme soruları katılımcılara yönetilmiştir. Elde edilen cevap nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemi analiz edilecektir.
 
Today, it is observed that children and adolescents are exposed to numerous media tools and platforms. Individuals can use these either consciously or unconsciously. One of these is social media platforms. Social media, with its easy accessibility and diverse content, attracts the attention of both children and adults. While it can serve as a learning environment for children, its unconscious use may also pose a risk factor. For these reasons, the aim of this study is to examine the perspectives of children and their parents regarding social media usage. In the study, the sample group was reached using the snowball sampling method, and the semi structured interview technique, one of the qualitative research methods, was employed. Voluntary children aged 10-12 and their mothers participated in this study. A demographic information form and interview questions prepared by the researchers were administered to the participants. The responses obtained will be analyzed using the content analysis method, a qualitative research technique.
 

Source

15. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi

URI

https://www.ubcakcongress.org/
https://hdl.handle.net/20.500.12780/1018

Collections

  • Bildiri Koleksiyonu [3]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide || Instruction || Library || İstanbul Kent University || OAI-PMH ||

İstanbul Kent University, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
İstanbul Kent University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.