Küçük çocukların oyun ve oyuncak alışkanlıkları ile duygusal gelişimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Citation
Gözün Kahraman, Ö.; Pehlivan, M. Küçük çocukların oyun ve oyuncak alışkanlıkları ile duygusal gelişimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi.15. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi, 2024, 466-467.Abstract
Bebeklik dönemi, yaşamın ve gelişimin temellerinin atıldığı, bireyin birçok bilgi ve kazanımı
edindiği kritik bir süreçtir. Bu dönemde sosyal ve duygusal gelişimin temelleri atılmakta,
çocuğun ileriki yaşantısında bireysel ve sosyal becerilerini şekillendirecek önemli yapı taşları
oluşmaktadır. Bebeklik döneminde oyun ve oyuncaklar, çocuğun günlük yaşantısında önemli
bir yer tutmakta ve gelişimini doğrudan ya da dolaylı olarak etkileyebilmektedir. Oyuncaklar,
sadece eğlence aracı olmanın ötesinde, çocuğun sosyal, bilişsel ve duygusal gelişiminde etkili
bir rol oynamaktadır. Bu bağlamda, bu araştırma kapsamında bebeklerin ve küçük çocukların
oyuncak sayısı ile duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırma kapsamında 1-3 Yaş Sosyal Duygusal Değerlendirme Ölçeği ile araştırmacı
tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubu
oluşturulurken kartopu tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizinde nicel araştırma
yöntemlerinden korelasyon analizi yöntemi kullanılmıştır. Infancy is a critical period during which the foundations of life and development are laid, and
individuals acquire numerous skills and knowledge. During this stage, the groundwork for
social and emotional development is established, forming essential building blocks that shape
a child’s individual and social skills in later life. Play and toys hold a significant place in a
child’s daily life during infancy, influencing their development directly or indirectly. Toys,
beyond being mere tools of entertainment, play a crucial role in the social, cognitive, and
emotional development of children. In this context, the aim of this study is to examine the
relationship between the number of toys infants and young children have and their emotion
regulation skills. The 1-3 Years Social Emotional Assessment Scale and a personal information
form developed by the researcher were used to collect data for this research. The snowball
sampling technique was employed to form the study's sample group, and correlation analysis,
a quantitative research method, was used to analyze the data.