• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Çocuk Gelişimi Bölümü
  • Bildiri Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Çocuk Gelişimi Bölümü
  • Bildiri Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Küçük çocukların oyun ve oyuncak alışkanlıkları ile duygusal gelişimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Özet / Abstract (3.870Mb)

Tarih

2024

Yazar

Gözün Kahraman, Özlem
Pehlivan, Merve

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Gözün Kahraman, Ö.; Pehlivan, M. Küçük çocukların oyun ve oyuncak alışkanlıkları ile duygusal gelişimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi.15. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi, 2024, 466-467.

Özet

Bebeklik dönemi, yaşamın ve gelişimin temellerinin atıldığı, bireyin birçok bilgi ve kazanımı edindiği kritik bir süreçtir. Bu dönemde sosyal ve duygusal gelişimin temelleri atılmakta, çocuğun ileriki yaşantısında bireysel ve sosyal becerilerini şekillendirecek önemli yapı taşları oluşmaktadır. Bebeklik döneminde oyun ve oyuncaklar, çocuğun günlük yaşantısında önemli bir yer tutmakta ve gelişimini doğrudan ya da dolaylı olarak etkileyebilmektedir. Oyuncaklar, sadece eğlence aracı olmanın ötesinde, çocuğun sosyal, bilişsel ve duygusal gelişiminde etkili bir rol oynamaktadır. Bu bağlamda, bu araştırma kapsamında bebeklerin ve küçük çocukların oyuncak sayısı ile duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında 1-3 Yaş Sosyal Duygusal Değerlendirme Ölçeği ile araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubu oluşturulurken kartopu tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizinde nicel araştırma yöntemlerinden korelasyon analizi yöntemi kullanılmıştır.
 
Infancy is a critical period during which the foundations of life and development are laid, and individuals acquire numerous skills and knowledge. During this stage, the groundwork for social and emotional development is established, forming essential building blocks that shape a child’s individual and social skills in later life. Play and toys hold a significant place in a child’s daily life during infancy, influencing their development directly or indirectly. Toys, beyond being mere tools of entertainment, play a crucial role in the social, cognitive, and emotional development of children. In this context, the aim of this study is to examine the relationship between the number of toys infants and young children have and their emotion regulation skills. The 1-3 Years Social Emotional Assessment Scale and a personal information form developed by the researcher were used to collect data for this research. The snowball sampling technique was employed to form the study's sample group, and correlation analysis, a quantitative research method, was used to analyze the data.
 

Kaynak

15. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi

Bağlantı

https://www.ubcakcongress.org/
https://hdl.handle.net/20.500.12780/1019

Koleksiyonlar

  • Bildiri Koleksiyonu [3]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.