• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Fakülteler
  • Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı
  • İç Mimarlık Bölümü
  • Bildiri Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Fakülteler
  • Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı
  • İç Mimarlık Bölümü
  • Bildiri Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İç mimarlık eğitiminde tasarımın erken aşamalarında yapay zeka araçlarının kullanımı

Thumbnail

View/Open

Özet / Abstract (2.257Mb)

Date

2024

Author

Kayaoğlu Yaman, Defne Gül

Metadata

Show full item record

Citation

Kayaoğlu Yaman, Defne Gül. İç mimarlık eğitiminde tasarımın erken aşamalarında yapay zeka araçlarının kullanımı. 5. Uluslararası Sanat ve Estetik Sempozyumu, 2024, 58.

Abstract

Yapay zeka teknolojilerinin son yıllardaki hızlı gelişimi, birçok disiplinde köklü değişimlere neden olmuştur. Özellikle tasarım disiplinlerinde, yapay zeka araçları yaratıcı süreçleri hızlandırmak, alternatif tasarım senaryoları üretmek ve yenilikçi çözümler geliştirmek amacıyla yaygın şekilde kullanılmaktadır. Yapay zeka, yalnızca tasarım süreçlerini optimize etmekle kalmayıp, aynı zamanda yeni düşünme biçimlerini teşvik eden güçlü bir araç haline gelmiştir. Bu bağlamda, yapay zekanın tasarım eğitimine entegrasyonu, öğrencilerin bu teknolojilerle erken aşamalarda tanışmasını sağlayarak mesleki becerilerinin ve yaratıcı potansiyellerinin gelişimine katkıda bulunabilir. Bu çalışmada, iç mimarlık eğitiminde tasarımın erken aşamalarında yapay zeka araçlarının kullanımını incelemek ve bu araçların öğrenci tasarım süreçlerine etkilerini değerlendirmek amaçlanmıştır. İstanbul Kent Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü 2. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilen uygulama ve anket çalışması kapsamında, öğrencilere yapay zeka araçları tanıtılmış ve bu araçları kullanarak tasarım yapmaları sağlanmıştır. Araştırmada, öğrencilere yapay zeka uygulamaları tanıtılmış, ardından belirlenen bir tema doğrultusunda yapay zeka araçlarını kullanarak konsept tasarımları geliştirmeleri istenmiştir. Sürecin başında ve sonunda uygulanan anketler aracılığıyla, öğrencilerin yapay zeka teknolojilerine yönelik görüşleri, bu araçlarla ilgili deneyimleri ve tasarım süreçlerine etkileri değerlendirilmiştir. Bu araştırma, yapay zeka araçlarının tasarım süreçlerine etkilerini anlamayı ve bu teknolojilerin öğrencilere sağlayabileceği potansiyel katkıları ile sınırlılıkları değerlendirmeyi hedeflemektedir. Elde edilen bulgular, yapay zeka araçlarının iç mimarlık eğitimine entegrasyonu hakkında önemli bilgiler sunacak ve öğrencilerin bu teknolojilerle ilgili deneyimlerine dayalı olarak eğitimde yapay zekanın etkin kullanımını teşvik edecektir. Sonuçlar, yapay zeka araçlarını kullanma becerilerinin gelişimi ile yaratıcılık ve tasarım süreçlerinde teknolojinin rolü üzerine yeni açılımlar sağlayacaktır.

Source

5. Uluslararası Sanat ve Estetik Sempozyumu

URI

https://sanatveestetik.com/sanat5/
https://hdl.handle.net/20.500.12780/1047

Collections

  • Bildiri Koleksiyonu [2]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide || Instruction || Library || İstanbul Kent University || OAI-PMH ||

İstanbul Kent University, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
İstanbul Kent University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.