• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü
  • Bildiri Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü
  • Bildiri Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Gebelerin 0-36 ay arasındaki çocukların dil gelişimi hakkındaki bilgi düzeylerinin incelenmesi

Thumbnail

View/Open

Özet / Abstract (3.892Mb)

Date

2025

Author

Kanbur, Begüm
Konrot, Ahmet

Metadata

Show full item record

Citation

Kanbur B., Konrot A. Gebelerin 0-36 ay arasındaki çocukların dil gelişimi hakkındaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. 8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2025), s.252.

Abstract

Giriş: Dil gelişimi, çocuk gelişiminin temel taşlarından biridir. Araştırmalar, ebeveynlerin dil gelişimi konusundaki farkındalıklarının, çocuklarının dil becerilerini doğrudan şekillendirdiğini ortaya koymaktadır. Ebeveynlerin bu alandaki bilgi düzeyi, yalnızca çocuklarının dil gelişimini hızlandırmakla kalmaz, aynı zamanda ebeveyn-çocuk ilişkisini güçlendirerek sağlıklı iletişimin temellerini oluşturur. Amaç: Bu çalışma, gebelerin 0-36 ay arasındaki çocukların dil gelişimi hakkındaki bilgi düzeyini belirlemeyi ve gebelerin kendilerini algılama ölçeği puanları ile bilgi düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Yöntem: Çalışmaya, uygun örnekleme yöntemiyle ebelerin danışmanlık sağladığı 391 gebe dahil edilmiştir. Katılımcılara “Sosyodemografik Bilgi Formu”, “Gebelerin Kendilerini Algılama Ölçeği”, “Gebelerin Bilgi Kaynağı ve Dil ve Konuşma Terapistine Yönelik Farkındalığı Anketi” ve “0-36 ay Arasındaki Çocukların Dil Gelişimine Yönelik Bilgi Düzeyi Anketi” uygulanmıştır. Veriler, frekans, yüzde, Kruskal-Wallis testi, Bağımsız örneklem t-testi, Spearman ve Pearson korelasyon analizleri ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Gebelerin 0-36 ay dil gelişimi basamakları ve dil gelişimini destekleme konularındaki ortalama puanlarının anket orta puanından yüksek olduğu bulunmuştur. Eğitim seviyesi yüksek olan gebelerin 0-36 ay dil gelişimi basamakları ve dil gelişimini destekleme konularındaki bilgi düzeylerinin eğitim seviyesi düşük olan gebelere göre anlamlı olarak daha yüksek olduğu bulgusuna ulaşılmıştır (p<0,05). Beden algısı ve annelik algısı düzeylerinin bilgi düzeyi ile ilişkili olmadığı görülmüştür (p>0,05). Sonuç: Bu çalışma, gebe bireylerin 0-36 ay arasındaki çocukların dil gelişimine dair hangi konularda bilgi sahibi olduğunu ve hangi alanlarda eksiklik yaşadığını ortaya koyarak önemli çıkarımlar sunmaktadır. Anket yanıtlarının genel değerlendirmesi, katılımcıların çocukların dil gelişimi konusunda sınırlı bilgiye sahip olduğunu göstermektedir. Elde edilen veriler, ebeveyn farkındalığını artırmaya yönelik eğitim ve destek programlarının gerekliliğini vurgulamaktadır.

Source

8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2025)

URI

https://www.udemko.com/
https://hdl.handle.net/20.500.12780/1132

Collections

  • Bildiri Koleksiyonu [4]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide || Instruction || Library || İstanbul Kent University || OAI-PMH ||

İstanbul Kent University, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
İstanbul Kent University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.