• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Çocuk Gelişimi Bölümü
  • Kitap Bölümü Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Çocuk Gelişimi Bölümü
  • Kitap Bölümü Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Araştırma yöntemleri

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (4.202Mb)

Date

2025

Author

Pehlivan, Merve
Kurnaz, Fatma Betül

Metadata

Show full item record

Citation

Pehlivan, M.; Kurnaz, FB. Araştırma Yöntemleri. Çocuk Gelişimi ve Eğitimine Giriş, 2025, 463-488.

Abstract

Bu bölümde bilimsel araştırma yöntemlerinden, bu konudaki temel kavramlardan kısaca söz edilmiştir. Özetle bir bilim insanı belirli bir sorun la ilgili bilimsel yollarla yanıtlanabilecek sorular sorar ve yine bu soruları bilimsel yollarla yanıtlama çabasına girer. Kuramsal dayanaklara dayalı hi potezler oluşturur ve bu hipotezleri kontrol etmek amacıyla deney tasar lar. Elde ettiği bulguları yorumlayarak sonuçlara dayalı çıkarımlarda bu lunur. Bu süreç titizlikle yürütülmesi gereken önemli aşamaları içerir. Bu süreçte bilim insanlarının bilimsel tutumlara sahip olmaları; bilim etiğiyle ilgili beklenen davranışları benimsemeleri; insan ve hayvan haklarına say gılı olmaları gerekir. Bilimsel bilginin üretilmesi kadar bilimsel tutumların ve davranışların sergilenmesi de aynı oranda önemlidir. Araştırmacılar ilgilendikleri araştırma sorularına yanıtlar ararken bi reyden bireye, durumdan duruma ya da zamandan zamana değişebilen özelliklerle ilgilenirler. Bunlar araştırma yöntemleri alanında değişken kavramıyla adlandırılır. Değişkenler nicel, nitel, sürekli, süreksiz, bağımlı ya da bağımsız değişken olarak sınıflandırılabilir. Araştırmacı araştırmanın doğasına uygun olarak değişkenleri tanımlar. Yine araştırmacı araştırma sorusunun doğasına uygun olarak nicel araştırma ya da nitel araştırma yöntemlerini benimseyebilir. Daha karmaşık bir araştırma planladıysa kar ma yöntemler araştırmalarını kullanabilir. Araştırma yöntemi araştırma so rusuna bağlı olarak belirlenir. Daha iyi ya da daha kötü bir yöntemden söz edilemez. Uygun olan yöntemden söz edilir.

Source

Çocuk Gelişimi ve Eğitimine Giriş

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12780/1235

Collections

  • Kitap Bölümü Koleksiyonu [4]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide || Instruction || Library || İstanbul Kent University || OAI-PMH ||

İstanbul Kent University, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
İstanbul Kent University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.