• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Çocuk Gelişimi Bölümü
  • Kitap Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Çocuk Gelişimi Bölümü
  • Kitap Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Araştırma yöntemleri

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (4.202Mb)

Tarih

2025

Yazar

Pehlivan, Merve
Kurnaz, Fatma Betül

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Pehlivan, M.; Kurnaz, FB. Araştırma Yöntemleri. Çocuk Gelişimi ve Eğitimine Giriş, 2025, 463-488.

Özet

Bu bölümde bilimsel araştırma yöntemlerinden, bu konudaki temel kavramlardan kısaca söz edilmiştir. Özetle bir bilim insanı belirli bir sorun la ilgili bilimsel yollarla yanıtlanabilecek sorular sorar ve yine bu soruları bilimsel yollarla yanıtlama çabasına girer. Kuramsal dayanaklara dayalı hi potezler oluşturur ve bu hipotezleri kontrol etmek amacıyla deney tasar lar. Elde ettiği bulguları yorumlayarak sonuçlara dayalı çıkarımlarda bu lunur. Bu süreç titizlikle yürütülmesi gereken önemli aşamaları içerir. Bu süreçte bilim insanlarının bilimsel tutumlara sahip olmaları; bilim etiğiyle ilgili beklenen davranışları benimsemeleri; insan ve hayvan haklarına say gılı olmaları gerekir. Bilimsel bilginin üretilmesi kadar bilimsel tutumların ve davranışların sergilenmesi de aynı oranda önemlidir. Araştırmacılar ilgilendikleri araştırma sorularına yanıtlar ararken bi reyden bireye, durumdan duruma ya da zamandan zamana değişebilen özelliklerle ilgilenirler. Bunlar araştırma yöntemleri alanında değişken kavramıyla adlandırılır. Değişkenler nicel, nitel, sürekli, süreksiz, bağımlı ya da bağımsız değişken olarak sınıflandırılabilir. Araştırmacı araştırmanın doğasına uygun olarak değişkenleri tanımlar. Yine araştırmacı araştırma sorusunun doğasına uygun olarak nicel araştırma ya da nitel araştırma yöntemlerini benimseyebilir. Daha karmaşık bir araştırma planladıysa kar ma yöntemler araştırmalarını kullanabilir. Araştırma yöntemi araştırma so rusuna bağlı olarak belirlenir. Daha iyi ya da daha kötü bir yöntemden söz edilemez. Uygun olan yöntemden söz edilir.

Kaynak

Çocuk Gelişimi ve Eğitimine Giriş

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12780/1235

Koleksiyonlar

  • Kitap Bölümü Koleksiyonu [4]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.