• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Sosyal Hizmet Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Sosyal Hizmet Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A peculiar practice of academic writing: Epidemic writing in the Turkish graduate education

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin/Full Text (379.7Kb)

Tarih

2020

Yazar

Toprak, Ziya
Yücel, Volkan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Toprak, Z., Yücel, V., (January 01, 2020). A peculiar practice of academic writing: Epidemic writing in the Turkish graduate education. Cogent Education, 7 (1). DOI: https://doi.org/10.1080/2331186X.2020.1774098

Özet

Abstract The function of academy depends on wide practices of institutionalization. Academy is not only responsible to instruct, but also it has to train generations that will take over its own institutionalism. Academic writing is the foremost tool of academy’s own reproduction. The problem of this study is academic writing. Academic writing in Turkish graduate education, the culture of academic writing, and the research on the academic writing are unproductive as opposed its abroad counterparts. What is the current situation of culture of academic writing? What are the issues of academic writing among candidate scholars and what can be done to improve the situation? This study tasks itself to produce research-based answers to these questions. In this respect, this “retrospective study” examines, through plagiarism detection software (Turnitin), 600 graduate theses, written in the field of education between the years of 2007–2015. Findings of the study point serious concerns with regard to academic writing in the Turkish graduate education. It has been found that 34.5% the examined theses include plagiarism and the originality of theses has been found to be 28.7%. The study concludes by providing possible explanations to the situation and offers some ideas and mechanisms to improve the situation.

Kaynak

Cogent Education

Cilt

7

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.1080/2331186X.2020.1774098
https://hdl.handle.net/20.500.12780/186

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [13]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [301]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [268]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.