Diş hekimliği eğitiminde temel bilim derslerinin entegrasyonu ile probleme yönelik öğrenme modeli
Citation
Güven, Y. (2021) Diş hekimliği eğitiminde temel bilim derslerinin entegrasyonu ile probleme yönelik öğrenme modeli. International Conference on Decision Economics: DECON. Ankara: Ankara Üniversitesi.Abstract
Amaç: Son yıllarda tıp ve diş hekimliği eğitiminde öğrenme ve öğretme metodlarında önemli
değişiklikler olmuştur. Avrupa Birliği'nin (AB) DentEd Projesi, tıp ve dişhekimliği eğitimindeki
bütünleşik derslerin öğrenciler için ayrı ayrı verilen derslerden daha faydalı olduğunu önermektedir. Bu,
hem ders konularında bütünlüğü sağlamak ve hem de öğrencilerin farklı derslerde aynı konular hakkında
çok fazla bilgi ile aşırı yüklenmemesini sağlamak için önemlidir.Ayrıca,müfredat içeriğinin tekrarı da
önlenebilir. Bu, ancak ders bazlı sistem yerine konu bazlı oluşturulan modüler yapıdaki müfredatın yatay
ve dikey entegrasyonu uygulanarak başarılabilir. 'Dikey entegrasyon' temel bilimler ve klinik konuların
entegrasyonunu oluştururken , 'yatay entegrasyon', temel bilim konularının eşzamanlı öğretimini
sağlamaktadır. Biyokimya ve farmakoloji derslerinin içeriği tıp ve diş hekimliği müfredatında birbiriyle
yakından ilgilidir ve bu derslerin içinde birbiriyle ilişkili birkaç konu vardır.Bunlardan biri, ilaçların
enzim sistemleri ile oksidatif metabolizmasıdır. Diş hekimliğinde kullanılan birçok ilaç sitokrom P450
(CYP450) aracılığıyla, birbiriyle etkileşir. Karaciğer ve bağırsak CYP450 enzim sistemi,
antidepresanlar, nöroleptikler, lipofilik beta blokerler, antiaritmikler ve opioidler gibi çok sayıda ilacın
biyotransformasyonundan sorumludur ve bu ilaçlar tarafından aktiflenir veya inaktive edilebilir. Bu
nedenle, bu konuyu anlamak için hem biyokimya hem de farmakoloji bilgisi gereklidir. Probleme
yönelik öğrenme, öğrencilerin öğrenme motivasyonunu arttıran, öğrenciler arasındaki ilişkiyi geliştiren
ve yeni fikirlere açık tartışmalarla sonuçlanan etkili bir öğrenme yöntemidir. Bu çalışmanın
amaçlarından biri, öğrencilerin bizzat katıldığı ve öğrenmek için çaba harcadığı aktif bir öğrenme
yöntemi olan problem çözme yönteminin başarıya etkisini araştırmaktır. Çalışmanın diğer amacı ise;
temel bilim derslerinin entegrasyonu ile, birbirine yakın konuları bütüncül bir yaklaşımla öğretmenin,
öğrenmeye katkısını değerlendirmektir. Objective: In recent years, there have been significant changes in learning and teaching methods in
medical and dental education.The DentEd Project of the European Union (EU) suggests that integrated
courses in medical and dental education are more beneficial for students than individual courses. This
is important both to ensure the integrity of the course subjects and to ensure that students are not
overloaded with too much information on the same topics in different courses. Also, duplication of
curriculum content can be avoided. This can only be achieved by applying the horizontal and vertical
integration of the modular curriculum created on a subject-based basis instead of a lecture-based system.
While 'vertical integration' forms integration of basic sciences and clinical subjects, 'horizontal
integration' provides simultaneous teaching of basic science subjects. The content of the biochemistry
and pharmacology courses are closely related in the medical and dental curriculum, and there are several
interrelated topics within these courses.One of these is the oxidative metabolism of drugs with enzyme
systems. Many drugs used in dentistry interact with each other via cytochrome P450 (CYP450). The
liver and intestinal CYP450 enzyme system is responsible for the biotransformation of many drugs, such
as antidepressants, neuroleptics, lipophilic beta blockers, antidysrhythmics and opioids, and can be
activated or inactivated by these drugs. Therefore, both biochemistry and pharmacology knowledge is
required to understand this subject. Problem-oriented learning is an effective learning method that
increases students' motivation to learn, improves the relationship between students and results in openminded discussions. One of the aims of this study is to investigate the effect of problem solving method,
which is an active learning method in which students personally participate and make an effort, on
learning. Another aim of the study is to evaluate the contribution of teaching similar subjects with a
holistic approach to learning.
Source
International Conference on Decision Economics: DECONCollections
- Bildiri Koleksiyonu [13]