• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Psikoloji Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Psikoloji Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üniversite öğrencilerinde depresyon, otomatik düşünceler ve benlik saygısının sosyodemografik değişkenlere göre incelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (2.284Mb)

Tarih

2021

Yazar

Akgüç, Osman Mert

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Akgüç, O, M. (2021). Üniversite öğrencilerinde depresyon, otomatik düşünceler ve benlik saygısının sosyodemografik değişkenlere göre incelenmesi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul.

Özet

Bu araştırma, üniversite öğrencilerinde depresyon, benlik saygısı ve otomatik düşüncelerin belirlenen bazı sosyo-demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 460 üniversite öğrencisinden oluşan örneklem grubuna Sosyo-demografik Bilgi Formu (SDBF), Otomatik Düşünceler Ölçeği (ODÖ), Beck Depresyon Ölçeği (BDÖ) ve Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği (RBSÖ) uygulanmıştır. Normal dağılıma uygun olan verilerin analizinde, Independent Samples T testi ve One Way ANOVA testi ve gruplar arası farklılıkların incelenmesinde post hoc test olarak Tukey testi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, araştırmaya katılan üniversite öğrencilerinin depresyon düzeyinin orta seviyede, benlik saygısı düzeylerinin yüksek ve toplam otomatik düşünce düzeyi ise orta seviyeye olduğu tespit edilmiştir. Belirlenen sosyodemografik değişkenlere de göre Beck Depresyon, Rosenberg Benlik Saygısı ve Otomatik Düşünceler Ölçekleri Puanlarının karşılaştırılması yapılmıştır. Araştırmaya katılan kadın üniversite öğrencilerinin ve okudukları bölümden memnun olmayanların depresyon ve otomatik düşünceler düzeyi daha yüksektir. Yaş gruplarına göre benlik saygıları ile eğitim gördükleri sınıf, çocukken kendini yetiştiren birey ve konaklama yeri değişkenlerine göre depresyon, benlik saygısı ve otomatik düşünce düzeyleri farklılaşmamaktadır. Okul dışında çalışmayan öğrencilerin depresyon düzeyleri daha yüksektir. Aylık gelir durumu için ekonomik düzey azaldıkça depresyon ve otomatik düşünceler düzeyinin arttığı ve benlik saygısının azaldığı görülmektedir. Daha önceden antidepresan kullananların, depresyon ve otomatik düşünceler düzeyleri daha yüksektir. Çocukluklarının geçtiği yerleşim yeri değişkenine göre, katılımcıların otomatik düşünceler ölçeğinin alt boyutlarında farklılıklar bulunmaktadır.
 
This research was carried out to determine whether depression, self-esteem and automatic thoughts differ according to some socio-demographic variables in university students. For this purpose, the Socio-demographic Information Form (SEAF), Automatic Thoughts Scale (ADS), Beck Depression Inventory (BDI), and Rosenberg Self-Esteem Scale (RSS) were applied to a sample group of 460 university students. Independent Samples T test and One Way ANOVA test were used in the analysis of data suitable for normal distribution, and the Tukey test was used as a post hoc test to examine the differences between groups. As a result of the analysis, it was determined that the depression level of the university students participating in the study was at a medium level, their self esteem level was high and their total automatic thought level was moderate. Beck Depression, Rosenberg Self-Esteem and Automatic Thoughts Scale Scores were compared according to the determined sociodemographic variables. The level of depression and automatic thoughts of female university students participating in the study and those who are not satisfied with the department they are studying are higher. According to age groups, self-esteem and depression, self-esteem and automatic thinking levels do not differ according to the class they are educated in, the individual who raised himself as a child and the place of accommodation. Students who do not work outside of school have higher depression levels. It is seen that the level of depression and automatic thoughts increases and self-esteem decreases as the economic level decreases for the monthly income status. Those who used antidepressants before have higher levels of depression and automatic thoughts. There are differences in the sub-dimensions of the participants' automatic thoughts scale, according to the variable of place of residence where they spent their childhood.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12780/413

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [77]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.