• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Psikoloji Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Psikoloji Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üniversite öğrencilerinde bağlanma stilleri ile psikolojik iyi oluş arasındaki ilişkinin incelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.424Mb)

Tarih

2021

Yazar

Karadeniz, Übeyit

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Karadeniz, Ü. (2021). Üniversite öğrencilerinde bağlanma stilleri ile psikolojik iyi oluş arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul.

Özet

Bu çalışmanın genel amacı üniversite öğrencilerinin bağlanma stillerinin psikolojik iyi oluş düzeylerini anlamlı düzeyde yordayıp yordamadığını ve psikolojik iyi oluşun demografik değişkenler açısından anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Araştırmaya Türkiye'de eğitim gören 584 üniversite öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Ankete katılanların 511‟i kadın 73‟ü erkek öğrencilerden oluşmuştur. Veriler; Bağlanma Stilleri Ölçeği, Psikolojik İyi Oluş Ölçeği ve Demografik Bilgi Formu kullanılarak elde edilmiştir. Bağlanma stilleri ölçeğinin alt boyutları ile psikolojik iyi oluş ölçeği arasındaki ilişki incelendiğinde “güvenli bağlanma” alt boyutu ile psikolojik iyi oluş ölçeği arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Kaçınan bağlanma alt boyutu ile psikolojik iyi oluş ölçeği arasında negatif yönde düşük düzeyde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Kaygılı-kararsız bağlanma alt boyutu ile psikolojik iyi oluş ölçeği arasında ise negatif yönde orta düzeyde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Elde edilen veriler üzerinden ek analizler yapılmış, araştırma bulguları literatür çerçevesinde değerlendirilmiştir.
 
The general purpose of this study is to examine whether the attachment styles of university students significantly predicted their psychological well-being and whether psychological well-being significantly differentiated in terms of de-mographic variables. 584 university students studying in Turkey voluntarily participated in the study. 511 of the participants in the survey were female and 73 were male students. Data were obtained using Attachment Styles Scale, Psychological Well-being Scale, and Demographic Information Form. Considering the analysis result, a low-level significant negative correlation was found between the total score of the attachment styles scale and the psychological well-being scale. Considering the relationship between the sub-dimensions of the attachment styles scale and the psychological well being scale, a moderate positive correlation was found between the "secure attachment" sub-dimension and the psychological well-being scale.A low level of significant negative correlation was found between the "avoidant attachment" sub dimension and the psychological well-being scale. A moderately significant negative correlation was found between the "anxious-indecisive attachment" sub-dimension and the psychological well-being scale. The research findings were evaluated within the framework of the literature.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12780/434

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [77]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • İnternet oyun bağımlılığının bağlanma stilleri, metakognisyonlar ve çocukluk çağı olumsuz yaşantıları ile ilişkisinin incelenmesi 

    Çiftçi, Abdullah (İstanbul Kent Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
    Dijital Çağ, bireylerdeki eğlence ve boş zaman etkinlikleri üzerinde önemli değişimlere yol açmıştır. Sanal ortamda tercih edilen etkinlikler arasında dijital oyunlar yer almaktadır. Dijital oyunların gelişimiyle ...
  • Evli bireylerde bağlanma stillerinin benlik saygısı, toplumsal cinsiyet rolleri ve ayrılık anksiyetesi üzerindeki yordayıcı etkisinin incelenmesi 

    Ak, Gülnihal (İstanbul Kent Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
    Bu çalışmanın amacı elde edilen veriler doğrultusunda, evli bireylerde bağlanma stillerinin benlik saygısı, toplumsal cinsiyet rolleri ve ayrılık anksiyetesi üzerinde yordayıcı etkisi olup olmadığını saptamaktır. ...
  • Bağlanma stilleri ve benlik saygısının obsesif kompulsif semptomlar üzerindeki etkisi 

    Ertürk, Zeynep Hazal (İstanbul Kent Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
    Bu çalışmanın amacı yetişkin bağlanma stilleri, benlik saygısı ve obsesif kompulsif semptomlar arasındaki ilişkileri Türk örnekleminde incelemektir. 444 katılımcı ile yapılan çalışmada benlik saygısı, obsesif kompulsif ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.