• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Diş Hekimliği Fakültesi
  • Klinik Bilimler Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Diş Hekimliği Fakültesi
  • Klinik Bilimler Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nursing students' intention to report medication errors: application of theory of planned behavior

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin/Full Text (229.0Kb)

Tarih

2021

Yazar

Seçginli, Selda
O. Nahcivan, Nursen
Bahar, Zuhal
Fernandez, Ritin
Lapkin, Samuel

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Secginli, S., Nahcivan, N. O., Bahar, Z., Fernandez, R., & Lapkin, S. (2021). Nursing Students' Intention to Report Medication Errors: Application of Theory of Planned Behavior. Nurse educator, 46(6), E169–E172. DOI: https://doi.org/10.1097/NNE.0000000000001105

Özet

Abstract Background: Reporting, investigating, and full disclosure of medication errors (MEs) is a fundamental component of patient safety. Therefore, determining nursing students' intention to report MEs is important. Purpose: This study examined the factors related to nursing students' intention to report MEs and the use of the Turkish version of the Theory of Planned Behavior Medication Safety Questionnaire (TPB-MSQ-T). Methods: A descriptive cross-sectional design was used with a sample of 227 undergraduate nursing students in Istanbul, Turkey. Students' intentions to report MEs were measured using an online TPB-MSQ-T. Quantitative analysis was conducted. Results: Attitudes and perceived behavioral control (PBC) were significant predictors of intention to report MEs (P = .05 and P = .01, respectively), but subjective norms did not predict it (P = .11). The Cronbach's α of the questionnaire was 0.88. Conclusions: Attitude and PBC are important determinants of nursing students' intention to report MEs. The TPB-MSQ-T can be used for identifying the main determinants of intention to report MEs.

Kaynak

Nurse educator

Cilt

46

Sayı

6

Bağlantı

https://doi.org/10.1097/NNE.0000000000001105
https://hdl.handle.net/20.500.12780/472

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [120]
  • PubMed İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [158]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [301]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [268]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.