• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı
  • Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü
  • Bildiri Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı
  • Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü
  • Bildiri Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sağlıklı içecekler: renkli beslenme kavramının gastronomi trendlerindeki yeri ve önemi

Thumbnail

Göster/Aç

Özet / Abstract (113.5Kb)

Tarih

2022

Yazar

İnce Karaçeper, Ecem

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Amaç: Günümüzde yeni gastronomi akımları çok renkli sunumlar içermekte ve sağlıklı beslenme kavramıyla birçok noktada bir araya gelmektedir. Beslenme özelinde değerlendirildiğinde, renklerin bireyler üzerinde hem fiziksel hem psikolojik etkilere sahip olduğu bilinmektedir. Renkler, bireylerin motivasyonunu ve satın alma davranışını etkilemekte, hatta çevrimiçi deneyimlerin etkisiyle mekân, görüntü, renk uyumu, statü ve saygınlık gibi unsurlarla birleştirilmektedir. Bu kapsamda, çalışma günümüzde ön plana çıkan renkli beslenme kavramının gastronomi trendlerindeki yeri ve önemini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Gereç ve Yöntem: Nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem ile değişen tüketici davranışlarına alternatif olarak ortaya çıkan yeni gastronomi akımları değerlendirilmiştir. Veriler, ikincil kaynak taraması, içerik analizi ve doküman incelemesi ile elde edilmiştir. Bulgular: Yeme içme davranışı bağlamında, yeni gastronomi trendlerinin doğal içerikli ve sürdürülebilir yapıda, gıda boyalarından, çoklu işlemlerden ve yağlı ve zararlı içeriklerden uzak bir içeriğe sahip olduğu görülmektedir. Bireylerin daha fazla gıda üretim süreçline katılım sağladığı, besinleri doğal, renkli ve çiğ tüketme eğiliminde oldukları ve sürdürülebilir beslenme anlayışını benimsedikleri açıkça ortadadır. Sonuç: Son yıllarda en fazla vurgulanan ve talep edilen gastronomi akımlarının: siyah yiyecekler, mor yiyecekler, bowl food, smoothie, yenilebilir çiçekler, vegan-vejeteryan beslenme, fonksiyonel gıdalar, sıfır atık, sağlıklı beslenme, raw food ve doğal yiyecekler olduğu ortaya çıkmaktadır. Ayrıca, renklerin vermiş olduğu çağrışımlar ve duygular farklı şekillerle aktarılmaktadır. Ör: “mor” asalet, lüks, imparatorluk, ciddiyet ve sağlık; “yeşil” doğallık, güvenlik ve sağlık; “siyah (kahve tonları)” lüks, cesaret, gelişmişlik düzeyi, toprağa dönüş ve doğallık; “kırmızı” güç, canlılık, tazelik, gençlik, mutluluk; “turuncu” vitamin, enerji, sağlık ve gösteriş; “sarı” yaşam, enerji, sıcaklık ve neşe; “beyaz” doğal, sade, temiz ve katkısız şeklinde ifade edilmektedir.
 
Purpose: Nowadays, new gastronomy trends include very colorful presentations and come together with the concept of healthy nutrition at many points. When evaluated in terms of nutrition, it is known that colors have physical and psychological effects on individuals. Colors affect individuals' motivation and purchasing behavior and even combine elements such as space, image, color harmony, status, and prestige with the effect of online experiences. In this context, the study aims to reveal the place and importance of colorful nutrition in gastronomy trends. Materials and Methods: Qualitative research method was used in this study. This method evaluated new gastronomic trends that emerged as an alternative to changing consumer behaviors. The data were obtained by secondary literature review, content analysis, and document review. Findings: In the context of eating and drinking behavior, new gastronomy trends have a natural content and a sustainable structure, away from food dyes, multiple processes, and oily and harmful ingredients. It is also clear that individuals participate in the food production process more; they tend to consume natural, colored, and raw foods, and they adopt a sustainable nutrition approach. Results: The most emphasized and demanded gastronomic trends in recent years are black food, purple food, bowl food, smoothie, edible flowers, vegan-vegetarian nutrition, functional foods, zero waste, healthy nutrition, raw food, and natural food. In addition, the associations and emotions of colors are conveyed differently. Such as "purple" nobility, luxury, empire, seriousness, and health; "green" naturalness, safety, and health; "black (brown tones)" luxury, courage, level of sophistication, return to earth, and naturalness; "red" strength, vitality, freshness, youth, happiness; "orange" vitamin, energy, health, and vanity; "yellow" is life, energy, warmth, and joy; "white" is expressed as natural, plain, clean and without additives.
 

Kaynak

Turkish Journal of Biochemistry

Cilt

47

Sayı

4

Bağlantı

https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/tjb-2022-47s404/html
https://hdl.handle.net/20.500.12780/589

Koleksiyonlar

  • Bildiri Koleksiyonu [3]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Eski Mezopotamya mutfak kültürünün günümüz Diyarbakır mutfağı üzerine etkileri 

    Arslantaş, Erengül; İnce Karaçeper, Ecem (İrfan YAZICIOĞLU, 2023)
    Mezopotamya, kültürlerin beşiği olarak bilinen bir bölgedir. Bu bölge dünya tarihinin, kültürünün, şehirleşmesinin ve mutfağının gelişmesinde etkili olmuştur. Diyarbakır ise Eski Mezopotamya coğrafyasının içerisinde ...
  • Innovative Culinary Development (ICD) 

    Keskin, Hilal; Baylan Kalaycı, Damla (Peter Lang, 2021)
    This book includes studies carried out with a scientific purpose in gastronomy and hospitality in tourism and aims to provide theoretical and practical contributions to both academicians and sector employees. In line ...
  • The effect of popular culture on conspicuous food consumption in Istanbul 

    Bilen, Uğur; Genceli, Demet (İrfan Yazıcıoğlu, 2023)
    Eating and drinking culture has begun to differentiate with the changing perception of society, living conditions and technological advances. This differentiation has changed people's preferences, habits and food ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.