• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Yüksekokullar
  • Meslek Yüksekokulu
  • Adalet Programı
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Yüksekokullar
  • Meslek Yüksekokulu
  • Adalet Programı
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Anonim şirketlerin kuruluş aşamasında markanın sermaye olarak konulması

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (872.7Kb)

Tarih

2022

Yazar

Sarı, Onur
Atila Yörük, Pelin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Sarı, O. & Atila Yörük, P. (2022). Anonim şirketlerin kuruluş aşamasında markanın sermaye olarak konulması. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi , 26 (3) , 215-252 . DOI: 10.34246/ahbvuhfd.1130108

Özet

Marka, ayırt edilebilir işaretlerden oluşan bir fikri mülkiyet hakkıdır. Teşebbüsler, markayla ürün ve hizmetlerini tanıtabilmekte, ayırt edilebilirlik kazanmakta ve ürün ve hizmetin kaynağını gösterebilmektedir. Teşebbüsün ortakları, markayı sermaye olarak da şirkete koyabilir. Sermaye olarak konulan marka, mahkeme nezdinde seçilen bilirkişiler tarafından çeşitli yöntemlerle değerlemeye tabii tutulmaktadır. Değerleme neticesinde ortaya çıkan markanın değeri, sermaye olarak ana sözleşmede yer alacaktır. Markalar tescilli olabileceği gibi tescilsiz de olabilir. Hem tescilli hem tescilsiz markalar sermaye olarak konulabilir. Bununla birlikte markaların değeri dinamik ve değişkendir. Ayrıca markalar hükümsüz kılınabilir veya iptal edilebilir. Marka değerlemesi yapılırken bu hususlara dikkat edilmelidir.
 
A trademark is an intellectual property right consisting of distinguishable signs. The businesses can promote their products and services with the brand, gain distinctiveness and show the source of the product and service. The partners of the incorporation can also put the trademark in the company as capital. The trademark which put as capital is valued by various methods by the experts selected by the court. The value of the trademark resulting from the valuation will be included in the main contract as capital. Trademarks can be registered or unregistered. Both registered and unregistered trademarks could be put as capital. However, the value of brands is dynamic and volatile. In addition, trademarks can be void or cancelled. These points should be taken into consideration while making trademark valuation.
 

Kaynak

Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi

Cilt

26

Sayı

3

Bağlantı

https://dergipark.org.tr/tr/pub/ahbvuhfd/issue/71369/1130108
https://hdl.handle.net/20.500.12780/702

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [24]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [144]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.