• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • İşletme Anabilim Dalı
  • Yüksek Lisans Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • İşletme Anabilim Dalı
  • Yüksek Lisans Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The impact of entrepreneurship and education on the ecological footprint: insights from the G-20 states

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (621.4Kb)

Tarih

2024

Yazar

Karabetyan, Lina
Sart, Gamze

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Karabetyan, L.; Sart, G. The Impact of Entrepreneurship and Education on the Ecological Footprint: Insights from the G-20 States. Sustainability 2024, 16(1), 97.

Özet

Environmental impairment has become a critical global issue. Therefore, identifying the drivers of environmental degradation is essential for addressing environmental challenges world wide. This research article employs the Westerlund and Edgerton (2007) bootstrap cointegration test and the causality test of Juodis, Karavias, and Sarafidis (2021) to examine the interplay among entrepreneurial activities, education, renewable energy utilization, and ecological footprint in selected G-20 countries during 2002–2020. The causality analysis reveals a unidirectional causal relationship between entrepreneurial activities and education to ecological footprint, along with a feedback loop between ecological footprint and renewable energy utilization. Additionally, the cointegration analy sis indicates that education, renewable energy utilization, and entrepreneurial activities generally reduce the ecological footprint in the long term for most of the countries studied. In conclusion, entrepreneurship, education, and renewable energy usage are significant factors in determining the ecological footprint in both short- and long-term scenarios. Hence, countries could leverage education, sustainable entrepreneurship, and renewable energy to enhance environmental quality.

Kaynak

Sustainability

Cilt

16

Sayı

1

Bağlantı

https://www.mdpi.com/2071-1050/16/1/97
https://doi.org/10.3390/su16010097
https://hdl.handle.net/20.500.12780/768

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [301]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [268]
  • Yüksek Lisans Makale Koleksiyonu [5]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.