• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Psikoloji Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Psikoloji Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kültürel bir inceleme: pedagoji ve eğitim belgeselleri

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (523.9Kb)

Tarih

2023

Yazar

Toprak, Ziya
Yücel, Volkan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Toprak, Z.; Yücel, V. (2023). Kültürel bir inceleme: Pedagoji ve eğitim belgeselleri. Yaşadıkça Eğitim, 37(3), 990-1000.

Özet

Bu çalışmanın amacı Türkiye’de eğitime ilişkin belgeseller olan 3 Saat: Bir ÖSS Belgeseli, İki Dil Bir Bavul ve Çöpte Dostoyevski Buldum filmlerinin karşılaştırmasını yapmak ve özelde belgesel filmlerin geneldeyse kültürel üretimin pedagojik boyutlarını tartışmaktır. Pedagojinin kültürel çalışmalar alanında mevcut teorik çerçevesi ve sonra kültürel üretimin örnek filmler ve sinema özelinde pedagojik yönü değerlendirilecektir. Türkiye’de belgesel üretimi sınırlı olduğu için eğitim alanında belgesel üretimi neredeyse yok gibidir. Eğitim belgeselleri üzerine yapılan çalışmalar da sınırlıdır. Çalışma da ayrıca, Türkiye’de eğitim alanında çekilmiş bu nadir belgeseller, B. Nichols'ın belgesel türleri analizi açısından değerlendirilmekte ve eğitimde sinemasal pedagojinin işlev, anlam ve boyutları incelenmektedir.
 
The aim of this study is to compare the educational documentaries, 3 Saat: Bir ÖSS Belgeseli, İki Dil Bir Bavul ve Çöpte Dostoyevski Buldum, and to discuss the pedagogical dimensions of documentary films in particular and cultural production in general. The current theoretical framework of pedagogy in the field of cultural studies and then the pedagogica l aspect of cultural production in terms of sample films and cinema is also evaluated. Since documentary production is limited in Turkey, there is almost no documentary production in the field of education. Studies on educational documentaries are also limited. In this study, these rare documentaries shot in the field of education in Turkey are evaluated using of B. Nichols' analysis of documentary genres and the function, meaning and dimensions of cinematic pedagogy in education are examined.
 

Kaynak

Yaşadıkça Eğitim Dergisi

Cilt

37

Sayı

3

Bağlantı

https://journals.iku.edu.tr/yed/index.php/yed/article/view/566
https://doi.org/10.33308/26674874.2023373566
https://hdl.handle.net/20.500.12780/786

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [49]
  • Makale Koleksiyonu [6]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [144]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.