• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • İşletme Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • İşletme Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The effect of inflation on high technology exports

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (766.1Kb)

Tarih

2024

Yazar

Aykaç, Selim
Pehlivanoğlu, M. Çağrı
Civelek, Mustafa Emre

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Aykaç, S.; Pehlivanoğlu, M.Ç.; Civelek, M.E. The effect of inflation on high technology exports (2024). International Journal of Commerce and Finance, 10(1): 117-131.

Özet

This study aims to determine the relationship between inflation and exports of high technology products. Within the framework of the research model, the relationships between Inflation, Ease of Doing Business, Education Expenditures and High Technology Exports were analyzed. The research sample includes 5-year data of 130 different countries. Four hypotheses were formulated and tested in the study. As a result of the analyzes, all hypotheses were accepted. According to the hypotheses test results, inflation exerts negative effect on doing business; inflation has a negative impact on education expenditure; education expenditure has positive effect on doing business; doing business has positive effect on high technology exports. The results demonstrate that inflation reduces education spending and increases the difficulty of doing business in a country. Thus, one of the adverse consequences of inflation is a decrease in educational expenditure and an increase in the difficulty of doing business, which in turn has a negative impact on the export of high-tech goods. High-tech goods production and export are vital to a country's economic welfare. In societies where education spending is declining, human potential for creativity and self-improvement may be curtailed. This is a topic that requires further research across a range of disciplines.

Kaynak

International Journal of Commerce and Finance

Cilt

10

Sayı

1

Bağlantı

https://ijcf.ticaret.edu.tr/index.php/ijcf/article/view/372
https://hdl.handle.net/20.500.12780/848

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [19]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.