• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Fakülteler
  • Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı
  • Dijital Oyun Tasarımı Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Fakülteler
  • Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı
  • Dijital Oyun Tasarımı Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Law graduates and new technology courses

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (710.2Kb)

Date

2022

Author

Sarı, Onur
Yücel, Volkan

Metadata

Show full item record

Citation

Yücel, V., & Sarı, O. (2022). LAW GRADUATES and NEW TECHNOLOGY COURSES. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 9(3), 65-81.

Abstract

Extent of technological innovation has influenced the legal profession just like in any other field. Although law is not a trade or technology discipline, it quickly adapts itself to changes in technology through the sectors it provides legal services. Universities try to meet the legal profession’s technology education demands. While every law student is not expected to gain advanced technological skills, he or she still needs to keep up with artificial intelligence, internet law or legal technology. Artificial intelligence (AI) manifests itself as a part of new philosophy of law. Universities that cannot concentrate on technology courses at the undergraduate LLB curriculum, organize some additional private law courses to overcome their existing deficiency. In this article, the importance of legal technologies (LegalTech) and the systems that try to ensure their inclusion in education will be evaluated.
 
Teknolojik yeniliklerin kapsamı her alanda olduğu gibi hukuk mesleğini de etkilemiştir. Hukuk bir ticaret ya da teknoloji disiplini olmasa da hizmet verdiği sektörler aracılığıyla teknolojideki değişimlere hızla uyum sağlamaktadır. Üniversiteler hukuk mesleğinin teknoloji eğitimi taleplerini karşılamaya çalışmaktadır. Her hukuk öğrencisinin ileri teknolojik beceriler kazanması beklenmese de yapay zekâ, internet hukuku ya da hukuk teknolojisine ayak uydurması gerekmektedir. Özellikle de yapay zekâ, yeni hukuk felsefesinin bir parçası olarak kendini göstermektedir. Lisans LLB müfredatında teknoloji derslerine ağırlık veremeyen üniversiteler, mevcut eksikliklerini gidermek için bazı ek özel hukuk dersleri düzenlemektedir. Bu makalede hukuk teknolojilerinin (HukukTek) önemi ve eğitime dahil edilmesini sağlamaya çalışan sistemler değerlendirilecektir.
 

Source

Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi

Volume

9

Issue

3

URI

https://dergipark.org.tr/tr/pub/asead/issue/71578/1125528
https://hdl.handle.net/20.500.12780/868

Collections

  • Makale Koleksiyonu [24]
  • Makale Koleksiyonu [8]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide || Instruction || Library || İstanbul Kent University || OAI-PMH ||

İstanbul Kent University, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
İstanbul Kent University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.