Stratejik insan kaynakları yönetiminin çalışan performansına etkisi: Bakü örneği
Citation
Sayan, İ. ve Alizade, E. (2024). Stratejik İnsan Kaynakları Yönetiminin Çalışan Performansına Etkisi: Bakü Örneği, Journal of Healthcare Management and Leadership (JOHMAL), 46-62.Abstract
Sağlık sektörü, çalışan verimliliğinin hizmet kalitesiyle doğrudan ilişkili olduğu emek yoğun bir alandır. Bu
bağlamda, Bakü'deki sağlık kuruluşlarında görev yapan 158 sağlık çalışanının bakış açısından stratejik insan
kaynakları yönetiminin (SİKY) çalışan performansı üzerindeki etkisini değerlendiren bu çalışma, tanımlayıcı bir
yaklaşımla gerçekleştirilmiştir. Çalışma, sosyo-demografik bilgiler formu, "SİKY ve Çalışan Performansı(ÇP)"
ölçeğini kullanarak veri toplamıştır. Analiz sonuçlarına göre, SİKY'nin toplam puan ortalaması 3,6±0,77 ve çalışan
performansı toplam puan ortalaması 3,74±0,91 olarak yüksek olarak değerlendirilmiştir. Bulgular, SİKY'nin
çalışan performansı üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Ayrıca, çalışan
performansı ile SİKY'nin alt boyutları arasında (eğitim, ödül sistemleri, kadrolama, katılım ve performans
değerlendirme) pozitif ve anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Araştırma, SİKY'nin sağlık yöneticileri aracılığıyla
çalışan performansını iyileştirmede önemli bir rol oynayabileceğini ortaya koymaktadır. Bu çalışma, yöneticilere,
çalışan performansını artırmak için SİKY uygulamalarını kapsamlı bir şekilde uygulamaları gerekliliğini ortaya
koymaktadır. The healthcare industry is a labor-intensive field where employee productivity is directly related to service quality.
In this context, this study, which evaluates the impact of strategic human resources management (HRM) on
employee performance from the perspective of 158 health professionals working in health institutions in Baku,
was carried out with a descriptive approach. The study collected data using the socio-demographic information
form, the "Strategic Human Resources Management and Employee Performance" scale. According to the results
of the analysis, the total mean score of CCM was evaluated as 3.6±0.77 and the total mean score of employee
performance was 3.74±0.91. The findings show that CCM has a positive and significant impact on employee
performance. In addition, positive and significant relationships were found between employee performance and
the sub-dimensions of CCM (training, reward systems, staffing, participation and performance evaluation). The
research reveals that HRM can play an important role in improving employee performance through healthcare
managers. This study reveals the necessity for managers to comprehensively implement strategic human resource
management practices to improve employee performance.
Source
Journal of Healthcare Management and LeadershipVolume
1Issue
1URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/johmal/issue/87426/1470594https://doi.org/10.35345/johmal.1470594
https://hdl.handle.net/20.500.12780/984
Collections
- Makale Koleksiyonu [20]