• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
  • Bildiri Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
  • Bildiri Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yeni sağ kavramının göstergebilim açısından kısa analizi

Thumbnail

Göster/Aç

Özet Basım/Summary Publication (250.0Kb)

Tarih

2019

Yazar

Ceyhan, Ahmet İlkay
Çağlı Kaynak, Elif

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Ceyhan, A. İ., Çağlı Kaynak, E., (5-6 Ekim 2019) Yeni Sağ Kavramının Göstergebilim Açısından Kısa Analizi, XIII. IBANESS İktisat, İşletme ve Yönetim Bilimleri Kongreler Serisi, Sözlü Sunum.

Özet

Özet: Neoliberalizm ve neomuhafazakarlık sentezi olan Yeni Sağ ideolojisi günümüz dünyasını şekillendiren temel olgu olarak karşımıza çıkar. İdeolojilerin bireylerin gündelik hayatlarını, yaşam tarzlarını etkileme biçimleri düşünüldüğünde serbest piyasanın geleneksel değerlerle örülü motiflerinin pek çok kanaldan kitlelere aktarılması net bir biçimde görülmektedir. Reklam, kuşkusuz, bunlar arasında kitlelere ve bireylerin özel alanı olan hanelere ulaşıp, tüketim kültürünü özgün/yerel öğelerle süsleyerek pekiştiren unsurların başında gelir. Bu nedenle reklam analizi siyasal düşüncenin ekonomik sistem üzerinden üretilişini ve bunun toplumsal yapıda dönüştürmek istediği çerçeveyi anlamak açısından önemlidir. Reklamlarda kullanılan unsurlar ilgili ülkenin kültürel, toplumsal yapısı, arzu edilen ekonomik biçim ve küresel sermayenin gereklilikleri göz önüne alınarak belirlenmektedir. Bu çerçevede, bu makalenin hipotezi; “geleneksel/yerel kültürün bir parçası olan Ramazan ayında, “küresel düşün yerel üret” söylemi, reklamlar aracılığı ile Neoliberalizm ve Neomuhafazarlık kavramları çerçevesinde şekillenir ve topluma yansır” olarak belirlenmiştir. Bu noktadan hareketle, Ramazan dönemi reklamları içerik ve göstergebilim açısından incelenerek, Yeni Sağ kavramının toplumsal yansımasının kısa bir analizi yapılacaktır.

Kaynak

XIII. IBANESS İktisat, İşletme ve Yönetim Bilimleri Kongreler Serisi

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12780/173

Koleksiyonlar

  • Bildiri Koleksiyonu [4]
  • Bildiri Koleksiyonu [8]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.