• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü
  • Kitap Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü
  • Kitap Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

To be or not to be the garbage of rich countries: A critique on Turkey’s plastic waste recycling policy and trade

Tarih

2025

Yazar

Özer, Ayça Can Kırgız
Cengizoğlu, İsa Mustafa

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Özer, A.C.K., Cengizoğlu, İ.M. (2025). To Be or Not to Be the Garbage of Rich Countries: A Critique on Turkey’s Plastic Waste Recycling Policy and Trade. In: Anani-Bossman, A., Mudzanani, T.E., Pillay, D. (eds) Sustainability Marketing in Emerging Economies. Palgrave Studies of Marketing in Emerging Economies. Palgrave Macmillan, Cham.

Özet

Since plastics can remain in nature for a long time without dissolving, they threaten the ecosystem and cause severe damage to nature. To prevent this destruction and possible disease and death, the use of recycled plastic products instead of disposable plastic products has increased. Instead of being thrown away, these products are thrown into recycling bins and converted into reusable plastics in recycling facilities. China, one of the world's largest importers of plastic waste, banned the import of garbage in 2017, causing new countries such as Turkey to come to the forefront in this field. Turkey received the most plastic waste from Europe in 2020. However, this practice has caused these countries to become “the dumping ground of rich countries.” In this qualitative study, Turkey’s plastic consumption and imports are criticized and discussed within the scope of social responsibility. This discussion of due diligence will be evaluated within the scope of the circular economy, environmental policies, and business strategies.

Kaynak

Palgrave Studies of Marketing in Emerging Economies

Bağlantı

https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-83464-6_8
https://doi.org/10.1007/978-3-031-83464-6_8
https://hdl.handle.net/20.500.12780/1072

Koleksiyonlar

  • Kitap Bölümü Koleksiyonu [25]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [286]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.