dc.contributor.author | Şimşek, Fatma Merve | |
dc.contributor.author | Uyanık, Gülden | |
dc.date.accessioned | 2025-06-10T12:22:36Z | |
dc.date.available | 2025-06-10T12:22:36Z | |
dc.date.issued | 2025 | en_US |
dc.identifier.citation | Şimşek FM., Uyanık G. Resimli hikaye kitapları temelli “dinle, kodla, anlat!” kodlama programlarının 60-72 aylık çocukların erken okuryazarlık becerilerine etkisinin incelenmesi. 1st International Scholarship of Teaching and Learning Congress, 2025. | en_US |
dc.identifier.isbn | 979-8-89695-074-5 | |
dc.identifier.uri | https://www.iksadkongre.com/teaching | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12780/1149 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, resimli hikaye kitaplarına dayalı "Dinle, Kodla, Anlat!" kodlama programının okul öncesi
çocukların erken okuryazarlık becerileri üzerindeki etkilerini incelemektedir. Araştırma iki aşamadan
oluşmaktadır. İlk aşamada, çocukların erken öğrenme süreçleri ve bilişsel düşünme becerileriyle uyumlu
olarak hikaye kitapları temelli "Dinle, Kodla, Anlat!" kodlama programları geliştirilmiştir. Bu
programlar eğitsel robot kullanılan ve etkinlik tabanlı olarak iki programdan oluşmaktadır. Araştırmanın
ikinci aşamada, geliştirilen programın çocukların erken okuryazarlık becerileri üzerindeki etkileri
değerlendirilmiştir. Çalışma, eğitsel robot kullanan bir deney 1 grubu (n=20), teknolojik materyaller
olmadan etkinlik tabanlı gerçekleştirilen kodlama eğitimi alan başka deney 2 grubu (n=16) ve bir
kontrol grubundan (n=16) oluşmaktadır. Veriler Ebeveyn İzin Formu, Demografik Bilgi Formu, Erken
Okuryazarlık Becerileri Değerlendirme Aracı (EOBDA) ve Kodlama Gözlem Formu kullanılarak
toplanmıştır. Araştırmanın bulguları arasında Resimli Hikaye Kitapları Temelli "Dinle, Kodla, Anlat!"
kodlama programlarının erken okuryazarlık becerilerini desteklemede her iki deney grubunda da kontrol
grubundan anlamlı olarak farklılaştığını göstermektedir. Etkinlik tabanlı kodlama eğitimi alan
çocukların Erken Okuryazarlık Becerileri Değerlendirme Aracı’ndan (EOBDA) elde ettiikleri puanlar
eğitsel robot kullanılan kodlama eğitimine katılan çocukların puanlarından daha yüksek olurken ikisi
arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Bu sonuçlar, okul öncesi dönem çocuklarının resimli hikaye
temelli etkileşimli kodlama öğrenme deneyimlerinin çocukların erken okuryazarlık becerilerinin
gelişimlerini desteklediği göstermektedir. | en_US |
dc.description.abstract | This study examines the effects of "Listen, Code, Tell!" coding program based on picture storybooks on
early literacy skills of preschool children. The research consists of two stages. In the first stage, "Listen,
Code, Tell!" coding programs based on storybooks were developed in accordance with children's early
learning processes and cognitive thinking skills. These programs consist of two programs, one using
educational robots and one activity-based. In the second stage of the research, the effects of the
developed program on children's early literacy skills were evaluated. The study consisted of an
experimental group 1 (n=20) using an educational robot, another experimental group 2 (n=16) that
received activity-based coding education without technological materials, and a control group (n=16).
Data were collected using the Parental Permission Form, Demographic Information Form, Early
Literacy Skills Assessment Tool (EOBDA) and Coding Observation Form. The findings of the research
include the "Listen, Code, Tell!" Program Based on Picture Storybooks The results show that coding programs significantly differ from the control group in supporting early literacy skills in both
experimental groups. While the scores of children who received activity-based coding training on the
Early Literacy Skills Assessment Tool (EOBDA) were higher than the scores of children who received
coding training using educational robots, no significant difference was found between the two. These
results show that preschool children's picture story-based interactive coding learning experiences
support the development of children's early literacy skills. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Liberty Academic Publishers | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ekransız Kodlama | en_US |
dc.subject | Bilgi İşlemsel Düşünme | en_US |
dc.subject | Çocuk Edebiyatı | en_US |
dc.subject | Resimli Hikâye Kitapları | en_US |
dc.subject | Erken Okuryazarlık | en_US |
dc.subject | Unplugged Coding | en_US |
dc.subject | Computational Thinking | en_US |
dc.subject | Children's Literature | en_US |
dc.subject | Picture Story Books | en_US |
dc.subject | Early Literacy | en_US |
dc.title | Resimli hikaye kitapları temelli “dinle, kodla, anlat!” kodlama programlarının 60-72 aylık çocukların erken okuryazarlık becerilerine etkisinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examining the effect of “listen, code, tell!” coding programs based on picture storybooks on the early literacy skills of 60-72 months old children | en_US |
dc.type | conferenceObject | en_US |
dc.contributor.department | İstanbul Kent Üniversitesi, Yüksekokullar, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi Programı | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-4959-0702 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Şimşek, Fatma Merve | |
dc.identifier.startpage | 283 | en_US |
dc.identifier.endpage | 284 | en_US |
dc.relation.journal | 1st International Scholarship of Teaching and Learning Congress | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Konferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |