Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPehlivan, Merve
dc.contributor.authorKurnaz, Fatma Betül
dc.date.accessioned2025-10-21T13:40:57Z
dc.date.available2025-10-21T13:40:57Z
dc.date.issued2025en_US
dc.identifier.citationPehlivan, M.; Kurnaz, FB. PISA 2022 verileriyle Türk öğrencilerin psikososyal özellikleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Uluslararası 6. Çocuk Gelişimi Kongresi, Selçuk Üniversitesi/Konya, 2025, ss.43-44.en_US
dc.identifier.isbn978-625-5974-99-0
dc.identifier.urihttps://cgkongresi2025.selcuk.edu.tr/
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/1246
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, PISA 2022 uygulamasından elde edilen veriler ışığında, öğrencilerin sahip olduğu bazı duyuşsal özellikler arasındaki ilişkileri kapsamlı bir şekilde incelemektir. Araştırmada odağa alınan duyuşsal özellikler; azim, merak, işbirliği, iddiacılık ve stresle başa çıkma becerileridir. Bu özellikler, öğrencilerin yalnızca akademik başarılarında değil, aynı zamanda sosyal ilişkilerinde, öğrenmeye yönelik tutumlarında ve yaşamla başa çıkma süreçlerinde de belirleyici bir rol oynamaktadır. Günümüzde eğitim sistemlerinin sadece bilişsel kazanımlara değil, aynı zamanda öğrencilerin sosyal-duygusal gelişimlerine de odaklanması gerektiği düşünülmektedir. Bu doğrultuda yapılan çalışmada, OECD tarafından geliştirilen ve PISA kapsamında uygulanan öğrenci anketlerinden elde edilen veriler analiz edilmiştir. Türkiye örneklemine ait toplam 6695 öğrencinin verileri, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan regresyon analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları, incelenen tüm değişkenler arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönlü ilişkiler bulunduğunu ortaya koymuştur. Özellikle azim ile merak arasındaki ilişki orta düzeyde güçlüdür ve bu iki özellik arasında dikkat çekici bir etkileşim olduğu görülmektedir. İşbirliği, iddiacılık ve stresle başa çıkma becerileri ise diğer boyutlarla daha düşük düzeyde ilişki göstermektedir. Bu bulgular, öğrencilerin sadece akademik değil, sosyal ve duygusal becerilerinin de eğitim sürecine entegre edilmesinin önemini vurgulamaktadır. Eğitim programlarının azim, merak ve stresle başa çıkma gibi becerileri destekleyecek şekilde yeniden yapılandırılması, öğrencilerin bütüncül gelişimlerini destekleyecek ve onları yaşamın farklı alanlarına daha donanımlı bireyler olarak hazırlayacaktır.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to comprehensively examine the relationships between some affective characteristics of students in the light of the data obtained from PISA 2022. The affective characteristics focused in the study are perseverance, curiosity, cooperation, assertiveness, and stress coping skills. These characteristics play a decisive role not only in students' academic achievement but also in their social relationships, attitudes towards learning and coping with life. Today, it is thought that education systems should focus not only on cognitive achievements but also on students' social-emotional development. In this study, the data obtained from the student questionnaires developed by the OECD and administered within the scope of PISA were analyzed. The data of a total of 6695 students belonging to the Turkish sample were analyzed by regression analysis, which is one of the quantitative research methods. The results of the study revealed that there were statistically significant and positive relationships between all the variables analyzed. In particular, the relationship between perseverance and curiosity is moderately strong and there is a remarkable interaction between these two traits. Collaboration, assertiveness, and coping with stress skills showed lower correlations with the other dimensions. These findings suggest that it is important to integrate not only academic but also social and emotional skills of students into the educational process.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEğiten Kitap Yayıncılıken_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPISA 2022en_US
dc.subjectAzimen_US
dc.subjectMeraken_US
dc.subjectİşbirliğien_US
dc.subjectİddiacılıken_US
dc.subjectPerseveranceen_US
dc.subjectCuriosityen_US
dc.subjectCooperationen_US
dc.subjectAssertivenessen_US
dc.titlePISA 2022 verileriyle Türk öğrencilerin psikososyal özellikleri arasındaki ilişkilerin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the relationships between the psychosocial characteristics of Turkish students using PISA 2022 dataen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0009-0000-7482-7789en_US
dc.contributor.institutionauthorPehlivan, Merve
dc.identifier.startpage43en_US
dc.identifier.endpage44en_US
dc.relation.journalUluslararası 6. Çocuk Gelişimi Kongresien_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster