Üniversite öğrencilerinde fonksiyonel olmayan tutumların yaygın anksiyete eğilimleri üzerindeki etkisinde bilişsel duygu düzenleme stratejilerinin aracı rolü
Citation
Kankurtay, S. (2020). Üniversite öğrencilerinde fonksiyonel olmayan tutumların yaygın anksiyete eğilimleri üzerindeki etkisinde bilişsel duygu düzenle stratejilerinin aracı rolü. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbulAbstract
Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinde fonksiyonel olmayan
tutumların, yaygın anksiyete eğilimleri üzerinde herhangi bir yordama gücünün
olup olmadığını incelemek ve bu yordamada bilişsel duygu düzenleme stratejilerin
aracı rolünün olup olmadığını saptamaktır. Araştırmanın örneklemi İstanbul Kent
Üniversitesi; İnsan ve Toplum Bilimleri, Sağlık Bilimleri, Sanat ve Tasarım, Diş
Hekimliği Fakülteleri ve Sosyal Bilimler Enstitüsü öğrencilerinden oluşmaktadır.
Araştırmaya 369 kadın ve 105 erkek olmak üzere toplam 474 öğrenci katılmıştır.
Bu araştırmada veriler, “Sosyo-Demografik Bilgi Formu”, “Fonksiyonel Olmayan
Tutumlar Ölçeği Kısa Formu (FOTÖ- 17)”, “Bilişsel Duygu Düzenleme Ölçeği”,
“ Yaygın Anksiyete Bozuklu-7 (YAB-7) Ölçeği” ve “Beck Anksiyete Ölçeği” ile
elde edilmiştir.
Araştırmada, fonksiyonel olmayan tutumlar, bilişsel duygu düzenleme
stratejileri ve yaygın anksiyete arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
Ayrıca, Fonkisyonel olmayan tutumların yaygın anksiyete üzerindeki bilişsel duygu
düzenleme stratejilerinin kısmi aracı rolü olduğu belirlenmiştir. The aim of this study is to examine whether dysfunctional attitudes have
any predictive effect on generalized anxiety tendencies in university students and to
determine whether cognitive emotion regulation strategies have a mediator role in
this effect. The sample of the study is collected from the Istanbul Kent University;
It consists of students of Human and Social Sciences, Health Sciences, Art and
Design, Faculty of Dentistry and Graduate School of Social Sciences. A total
amount participation of 474 students, 369 women and 105 men.
In this study, the data were obtained from "Socio-Demographic Information
Form", "Dys-Functional Attitudes Scale Short Form (DAS-17)", "Cognitive
Emotion Regulation Scale", "Generalized Anxiety Disorder-7 (GAD-7) Scale" and
"Beck Anxiety Scale”.
In this study, it is determined that there is a significant relationship between
dysfunctional attitudes, cognitive emotion regulation strategies and generalized
anxiety. In addition, dys-functional attitudes were found to have a partial mediating
role of cognitive emotion regulation strategies on generalized anxiety.