• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Psikoloji Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Psikoloji Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üniversite öğrencilerinde fonksiyonel olmayan tutumların yaygın anksiyete eğilimleri üzerindeki etkisinde bilişsel duygu düzenleme stratejilerinin aracı rolü

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (2.846Mb)

Tarih

2020

Yazar

Kankurtay, Süleyman

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Kankurtay, S. (2020). Üniversite öğrencilerinde fonksiyonel olmayan tutumların yaygın anksiyete eğilimleri üzerindeki etkisinde bilişsel duygu düzenle stratejilerinin aracı rolü. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul

Özet

Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinde fonksiyonel olmayan tutumların, yaygın anksiyete eğilimleri üzerinde herhangi bir yordama gücünün olup olmadığını incelemek ve bu yordamada bilişsel duygu düzenleme stratejilerin aracı rolünün olup olmadığını saptamaktır. Araştırmanın örneklemi İstanbul Kent Üniversitesi; İnsan ve Toplum Bilimleri, Sağlık Bilimleri, Sanat ve Tasarım, Diş Hekimliği Fakülteleri ve Sosyal Bilimler Enstitüsü öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmaya 369 kadın ve 105 erkek olmak üzere toplam 474 öğrenci katılmıştır. Bu araştırmada veriler, “Sosyo-Demografik Bilgi Formu”, “Fonksiyonel Olmayan Tutumlar Ölçeği Kısa Formu (FOTÖ- 17)”, “Bilişsel Duygu Düzenleme Ölçeği”, “ Yaygın Anksiyete Bozuklu-7 (YAB-7) Ölçeği” ve “Beck Anksiyete Ölçeği” ile elde edilmiştir. Araştırmada, fonksiyonel olmayan tutumlar, bilişsel duygu düzenleme stratejileri ve yaygın anksiyete arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, Fonkisyonel olmayan tutumların yaygın anksiyete üzerindeki bilişsel duygu düzenleme stratejilerinin kısmi aracı rolü olduğu belirlenmiştir.
 
The aim of this study is to examine whether dysfunctional attitudes have any predictive effect on generalized anxiety tendencies in university students and to determine whether cognitive emotion regulation strategies have a mediator role in this effect. The sample of the study is collected from the Istanbul Kent University; It consists of students of Human and Social Sciences, Health Sciences, Art and Design, Faculty of Dentistry and Graduate School of Social Sciences. A total amount participation of 474 students, 369 women and 105 men. In this study, the data were obtained from "Socio-Demographic Information Form", "Dys-Functional Attitudes Scale Short Form (DAS-17)", "Cognitive Emotion Regulation Scale", "Generalized Anxiety Disorder-7 (GAD-7) Scale" and "Beck Anxiety Scale”. In this study, it is determined that there is a significant relationship between dysfunctional attitudes, cognitive emotion regulation strategies and generalized anxiety. In addition, dys-functional attitudes were found to have a partial mediating role of cognitive emotion regulation strategies on generalized anxiety.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12780/286

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [77]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.