dc.contributor.author | Erdoğdu, Aslı | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T11:03:40Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T11:03:40Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021-02-05 | |
dc.identifier.citation | Erdoğdu, A. (2021). Tüketicilerin ambalajlardaki bilinçaltı mesajları algılama düzeyleri. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12780/382 | |
dc.description.abstract | Tüketiciler üzerinde yapılan bu araştırmanın amacı tüketicilerin ambalajlarda yer alan
bilinçaltı mesajları algılama düzeylerini ortaya koymaktır. Araştırma kapsamında ambalajın
satın alma davranışını ve bilinçaltı mesajları algılama düzeylerindeki faktörlere yönelik bir
ölçek geliştirilmeye ve ambalajın satın alma kararında bilinçaltı mesajları algılama düzeyleri
öğrenilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla araştırma kapsamında çeşitli ambalaj görselleri ele
alınmıştır.
Araştırma için öncelikli olarak kapsamlı bir literatür taraması yapılmıştır. Bu literatürden
yararlanılarak geniş ve kapsamlı yapı oluşturulmuştur. Araştırma dört bölümden
oluşmaktadır. Araştırmanın birinci bölümünde ambalaj konusu detaylı bir şekilde
incelenmiştir. İkinci bölümünde tüketici davranışları ve satın alma karar süreçlerine yer
verilmiştir. Üçüncü bölümünde bilinçaltı ve algı ile ilgili bilgiler ele alınmıştır. Araştırmanın
dördüncü ve son bölümünde ise araştırmanın metodoloji kısmına yer verilmiştir.
Araştırmanın uygulama safhasında online yapılan anket tesadüfi örnekleme yöntemi ile 293
kişi tarafından anket yanıtlamıştır. Katılımcılar tarafından yanıtlanan anketler 21.00 SPSS
istatistik programı ile analiz edilmiştir. Analizler doğrultusunda sonuç ve önerilere yer
verilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this research on consumers is to reveal the perception levels of the
subconscious messages on the packages. In the content of the research, it was tried to develop
a scale for the factors on the packaging's purchasing behavior and subconscious messages
perception levels and to learn the subliminal messages perception levels in the packaging
purchasing decision. For this purpose, various packaging visuals were discussed within the
scope of the research.
First of all, a comprehensive literature sources were screened primarily related to research. By
using this literature broad and comprehensive structure has been created. This study is
composed of four chapters. In the first part of the research, the packaging subject has been
scrutinised. In the second part, consumer behavior and purchasing decision processes are
included. In the third part, information about the subconscious and perception are explained.
In the fourth and last part of the research, the methodology part of the research is included.
In the application phase of the research, the online survey was answered by 293 people using
the random sampling method. The questionnaires answered by the participants were analyzed
with the 21.00 SPSS Satistical Analyze program. According to the analysis, conclusion and
recommendation are included. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Kent Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ambalaj | en_US |
dc.subject | Tüketici davranışları | en_US |
dc.subject | Bilinçaltı mesajlar | en_US |
dc.subject | Algı | en_US |
dc.subject | Packaging | en_US |
dc.subject | Consumer behaviours | en_US |
dc.subject | Subliminal messages | en_US |
dc.subject | Perception | en_US |
dc.title | Tüketicilerin ambalajlardaki biliçaltı mesajları algılama düzeyleri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | İstanbul Kent Üniversitesi, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-7656-4131 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |