• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Psikoloji Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Psikoloji Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İnternet bağımlılığı, benlik saygısı ve sosyal onay ihtiyacı arasındaki ilişkinin incelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (2.100Mb)

Tarih

2021

Yazar

Hacıbayramoğlu, Seren

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Hacıbayramoğlu, S. (2021). İnternet bağımlılığı, benlik saygısı ve sosyal onay ihtiyacı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. İstanbul Kent Üniversitesi. İstanbul.

Özet

Bu çalışmanın amacı internet bağımlılığı, benlik saygısı ve sosyal onay ihtiyacı arasındaki ilişkileri Türk örnekleminde incelemektir. Araştırmaya 18-65 yaş arasında 460 kişi katılım göstermiştir. Yapılan çalışmada internet bağımlılığı, benlik saygısı ve sosyal onay ihtiyacı sırasıyla Young İnternet Bağımlılığı Ölçeği Kısa Formu, Rosenberg Benlik Saygısı Envanteri ve Sosyal Onay İhtiyacı Ölçeği uygulanarak ölçülmüştür. Ek olarak katılımcılara demografik sorular da uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiş olup, benlik saygısı ve sosyal onay ihtiyacının internet bağımlılığı ile arasında pozitif yönlü ilişkiler olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. İnternet bağımlılığı ile sosyal onay ihtiyacı arasında da pozitif yönlü ilişkiler olduğu ortaya çıkmıştır. Çalışmalardan elde edilen verilerle yapılan korelasyon analizinde benlik saygısı azaldıkça ve sosyal onay ihtiyacı arttıkça internet bağımlılığının arttığı varsayımı desteklenmiştir. Bireylerin benlik saygısının artmasıyla birlikte diğer bireylerden onay alma ihtiyacının azaldığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca, yapılan regresyon analizi sonucunda, sosyal onay ihtiyacı arttıkça internet bağımlılığının da arttığı ortaya çıkmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; bireylerin düşük benlik saygısına sahip olmasıyla internet bağımlılığı arasında anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Benlik saygısı arttıkça internet bağımlılığı azalmaktadır. Araştırmadan elde edilen bulguların ışığında ve literatürdeki araştırmalar dikkate alınarak internet bağımlılığı, benlik saygısı ve sosyal onay ihtiyacı arasındaki olası ilişkiler tartışılmış, bu bulguların kuramsal ve uygulamadaki katkıları değerlendirilmiş, araştırmanın sınırlılıkları belirtilmiş ve geleceğe yönelik çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.
 
This research investigates the relationship between internet addiction, self-esteem, and social need for approval. 460 people between the ages of 18-65 participated in the study. In the study, internet addiction, self-esteem, and social need for approval were measured by applying the short form of the Young Internet Addiction Scale, The Rosenberg Self-Esteem Inventory, and Social Need For Approval Scale, respectively. In addition, demographic questions were also applied to participants. Data obtained in the study were analyzed using the SPSS program and it was found that there are positive relationships between self-esteem and the need for social approval with internet addiction. It has also emerged that there are positive relationships between internet addiction and the need for social approval. According to the correlational analyses results, the assumption that self-esteem and the need for social approval affected internet addiction. Moreover, as self-esteem increased, the need to ask approval from other individuals decreased. In addition to this, due to regression analysis, internet addiction also increased as the need for social approval boosts. Furthermore, according to the results of the research, it has been revealed that there is a significant relation between low self-esteem and internet addiction. As self-esteem increases, internet addiction decreases. Considering the studies in the literature and in the light of the findings from the research, it has been discussed the possible relationship between internet addiction, self-esteem, and the need for social approval.This research also assesses the limitations, theoretical and practical contributions. Additionally to this, this study contains suggestions for future studies.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12780/390

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [77]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.