• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Psikoloji Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Psikoloji Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üniversite öğrencilerinde hayal kurma, kaygı ve erteleme davranışı arasındaki ilişkinin incelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (1.356Mb)

Tarih

2021

Yazar

Yılmaz, Hilal

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Yılmaz, H. (2021). Üniversite öğrencilerinde hayal kurma, kaygı ve erteleme davranışı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul.

Özet

Bu araştırmada, hayal kurma, sürekli kaygı ve genel erteleme eğilimi arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca katılımcıların demografik özelliklerine göre hayal kurma, sürekli kaygı ve genel erteleme düzeylerinin farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini; İstanbul’da bulunan 18-30 yaş arasındaki 571 üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak; “Kişisel Bilgi Formu”, “İmgeleme Ölçeği”, “Sürekli Kaygı Ölçeği” ve “Genel Erteleme Ölçeği” kullanılmıştır. Anketlerden elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde; bağımsız t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; katılımcıların hayal kurma ve kaygı düzeyi “yüksek”, genel erteleme eğilimi “orta” düzeyde olduğu saptanmıştır. Hayal kurma düzeyi ile sürekli kaygı düzeyi arasında istatiksel olarak anlamlı bir ilişki saptanmamıştır. Hayal kurma düzeyi ile genel erteleme eğilimi düzeyi arasında istatiksel olarak anlamlı bir ilişki saptanmamıştır. Sürekli kaygı düzeyi ile genel erteleme eğilimi düzeyi arasında istatiksel olarak anlamlı ve pozitif yönlü ilişki saptanmıştır. Cinsiyete göre katılımcıların genel erteleme eğilimi istatiksel olarak anlamlı düzeyde farklılık göstermediği saptanmıştır. Kadınların hayal kurma ve kaygı düzeyleri, erkeklerden anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu saptanmıştır. Eğitim durumuna göre hayal kurma arasında bir ilişki saptanmamıştır. Ancak doktora grubundaki bireylerin sürekli kaygı ve genel erteleme eğilimleri diğer gruplardaki katılımcılardan anlamlı düzeyde daha düşük olduğu saptanmıştır. Gelir durumuna göre hayal kurma ve genel erteleme eğiliminin farklılaşmadığı saptanmıştır. Ancak diğer bireylere kıyasla 3000 TL ve altı grubundaki bireylerin sürekli kaygı puanları anlamlı düzeyde daha yüksek ve 8001 TL ve üstü grubundaki bireylerin puanları ise anlamlı düzeyde daha düşük olduğu saptanmıştır. Yaş ile hayal kurma arasında anlamlı bir ilişki saptanmamış ancak yaş ile sürekli kaygı ve genel erteleme eğilimi arasında ise negatif yönlü zayıf bir ilişki saptanmıştır.
 
In this study, it was aimed to examine the relationship between daydreaming, trait anxiety and general procrastination. In addition, it was examined whether the levels of daydreaming, trait anxiety and general procrastination differ according to the demographic characteristics of the participants. The sample of the research; It consisted of 571 university students between the ages of 18-30 in Istanbul. As data collection tools in the research; “Personal Information Form”, “Imagination Scale”, “Trait Anxiety Scale” and “General Procrastination Scale” were used. The data obtained from the questionnaires were analyzed with the SPSS package program. In the analysis of data; independent t test, one-way analysis of variance (ANOVA) and correlation analysis were used. As a result of the research; It was determined that the level of daydreaming and anxiety of the participants was "high", and the general procrastination tendency was "moderate". No statistically significant relationship was found between the level of daydreaming and the level of anxiety. No statistically significant relationship was found between the level of daydreaming and the general level of procrastination. A statistically significant and positive relationship was found between the level of anxiety and the general procrastination tendency. It was determined that the general procrastination tendency of the participants did not differ statistically significantly according to gender. It was determined that the dreaming and anxiety levels of women were significantly higher than men. No relationship was found between daydreaming according to education level. However, trait anxiety and general procrastination tendencies of the individuals in the doctoral group were found to be significantly lower than the participants in the other groups. It was found that the tendency to daydream and general procrastination did not differ according to income. However, compared to other individuals, the trait anxiety scores of the individuals in the 3000 TL and below group were found to be significantly higher, and the scores of the individuals in the 8001 TL and above group were significantly lower. There was no significant relationship between age and daydreaming, but a weak negative correlation was found between age and trait anxiety and general procrastination.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12780/440

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [77]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.