Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCoşkun, Hikmet Hakan
dc.contributor.authorMamacı, Merve
dc.date.accessioned2023-09-27T13:18:38Z
dc.date.available2023-09-27T13:18:38Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationCoşkun, H. H. & Mamacı, M. (2021). Pandemi Döneminde Öğretmenlerin İş Yaşamı: Covid-19 Fobisi, İşten Ayrılma Niyeti ve Psikolojik Sermaye . OPUS International Journal of Society Researches , 18 (44) , 7912-7934 . DOI: 10.26466/opus.962907en_US
dc.identifier.issn2528-9527
dc.identifier.issn2528-9535
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/opus/issue/62813/962907
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26466/opus.962907
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/608
dc.description.abstractIn this research, the relationship between the COVID-19 phobia and their intention to quit was examined. In addition, the moderator role of psychological capital in the relationship between COVID-19 phobia and intention to quit job was investigated. 312 teachers who work in Antalya in various fields and levels participated in the study and the data were collected from the participants via online and by hand. The data were obtained by using the demographic information form, the Psychological Capital Scale, the COVID- 19 Fear Scale, and the Intention to Leave Scale. Results showed that there is a significant and positive relationship between COVID-19 phobia and intention to quit job. In addition it has found that there is a negative significant relationship between the COVID-19 phobia and psychological capital. Also, a negative significant relationship was found between intention to quit job and psychological capital. Finally, it was found that psychological capital did not have a moderator variable role in the relationship between COVID- 19 and intention to quit job. Based on this result, it was thought that psychological capital, which is one of the psychological resources, may not be a protective factor in cases where the perception of physical security is not provided. The findings were evaluated and discussed within the framework of the literature, and suggestions were made for future studies.en_US
dc.description.abstractGerçekleştirilen bu araştırmada, Antalya ilinde çeşitli alanlarda ve düzeylerde öğretmenlik yapan kişilerin COVID-19 korkuları ve işten ayrılma niyetleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Ayrıca; psikolojik sermayenin COVID-19 korkusu ve işten ayrılma niyeti arasındaki ilişkideki düzenleyici rolü test edilmiştir. Çalışmaya 312 öğretmen katılmıştır ve veriler katılımcılardan çevrim içi ortam üzerinden ve elden dağıtılarak toplanmıştır. Araştırmadaki değişkenlere ilişkin veriler demografik bilgi formu, Psikolojik Sermaye Ölçeği, COVID-19 Korkusu Ölçeği, İşten Ayrılma Niyeti Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda; COVID-19 korkusu ile işten ayrılma niyeti arasında anlamlı ve pozitif yönde ilişki olduğuna dair bulgular saptanmıştır. Ayrıca; COVID-19 korkusu ile psikolojik sermaye arasında negatif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Son olarak; işten ayrılma niyeti ile psikolojik sermaye arasında negatif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Yapılan düzenleyici değişken analizi neticesinde psikolojik sermayenin, COVID-19 ile işten ayrılma niyeti arasındaki ilişkide düzenleyici değişken rolünün olmadığı tespit edilmiştir. Bu tespitten yola çıkarak, güvenlik algısının yeterli olmadığı durumlarda psikolojik kaynaklardan biri olan psikolojik sermayenin koruyucu bir faktör olamayabileceği düşünülmüştür. Elde edilen bulgular, alan yazın çerçevesinde değerlendirilerek tartışılmıştır, gelecekte yapılacak çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİdeal Kent Yayınlarıen_US
dc.relation.isversionof10.26466/opus.962907en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectPsikolojik sermayeen_US
dc.subjectİşten ayrılma niyetien_US
dc.subjectCOVID-19 fobisien_US
dc.subjectPandemien_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectPsychological capitalen_US
dc.subjectIntention to quit joben_US
dc.subjectFear of COVID-19en_US
dc.subjectPandemicsen_US
dc.titleTeachers’ work life during pandemics: Covid-19 phobia, intention to quit job and psychological capitalen_US
dc.title.alternativePandemi döneminde öğretmenlerin iş yaşamı: Covid-19 fobisi, işten ayrılma niyeti ve psikolojik sermayeen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9429-549Xen_US
dc.contributor.institutionauthorCoşkun, Hikmet Hakan
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue44en_US
dc.identifier.startpage7912en_US
dc.identifier.endpage7934en_US
dc.relation.journalOPUS Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster