Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAslan Gördesli, Meltem
dc.contributor.authorBillur Örnek, Dilaram
dc.date.accessioned2023-10-30T14:01:04Z
dc.date.available2023-10-30T14:01:04Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationAslan Gördesli, M. & Billur Örnek, D. (2022). Mindfulness in Teaching and Positive Characteristics in Teachers: Prosocial Behaviors as Mediator . Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal , 12 (65) , 189-200 . DOI: 10.17066/tpdrd.1138253en_US
dc.identifier.issn1302-1370
dc.identifier.issn1302-1370
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17066/tpdrd.1138253
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/pub/tpdrd/issue/70856/1138253
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/733
dc.description.abstractThe importance of the influence of teachers on the development of individuals is often emphasized; It is accepted that positive teacher characteristics have positive effects on both teachers and students. However, it is seen that studies on variables that affect positive teacher characteristics are mainly concerned with intrapersonal psychological processes. For this reason, it is thought that considering the variables that may affect positive teacher characteristics in the context of interpersonal and educational environments will contribute to the literature on positive teacher characteristics. This study examines the mediating role of prosocialness in the relationship between mindfulness in teaching and positive characteristics in teachers. A total of 398 teachers working at various educational levels participated in the study. It was observed that the goodness of fit values in the tested model was within acceptable limits. Prosocialness was found to be a full mediator between mindfulness and positive characteristics in teachers. When the findings of the study were examined, it was seen that it is important to study prosocialness and mindfulness in teaching among teachers and teacher candidates.en_US
dc.description.abstractÖğretmenlerin, bireylerin gelişimleri üzerindeki etkilerinin önemi sıklıkla vurgulanmakta; pozitif öğretmen özelliklerinin hem öğretmenler hem de öğrenciler üzerindeki olumlu etkileri kabul edilmektedir. Ancak pozitif öğretmen özelliklerinde etkili olan değişkenlere yönelik çalışmaların ağırlıklı olarak kişi-içi psikolojik süreçlerle ilgilendiği görülmektedir. Bu nedenle pozitif öğretmen özelliklerinde etkili olabilecek değişkenlerin kişilerarası ve eğitim ortamı bağlamında ele alınmasının pozitif öğretmen özelliklerine dair alanyazına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu çalışma, öğretimde bilinçli farkındalık ile öğretmenlerdeki olumlu özellikler arasındaki ilişkide prososyal davranışların aracı rolünü incelemektedir. Araştırmaya çeşitli eğitim kademelerinde görev yapan toplam 398 öğretmen katılmıştır. Yapısal eşitlik modelinin kullanıldığı bu çalışmada öğretimde bilinçli farkındalık ile pozitif öğretmenlik arasındaki ilişkide prososyal davranışların tam aracı olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Araştırmanın bulguları incelendiğinde, öğretmen yetiştirme ve hizmet içi eğitimlerinde öğretimde bilinçli farkındalık ve prososyal davranışlara yer verilmesinin önemli olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTurkish Psychological Counseling and Guidance Associationen_US
dc.relation.isversionof10.17066/tpdrd.1138253en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectProsocial behavioren_US
dc.subjectMindfulnessen_US
dc.subjectModel testingen_US
dc.subjectTeachers’ positive characteristicen_US
dc.titleMindfulness in teaching and positive characteristics in teachers: prosocial behaviors as mediatoren_US
dc.title.alternativeÖğretimde bilinçli farkındalık ve pozitif öğretmen özellikleri: prososyal davranışların aracılığıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0950-4999en_US
dc.contributor.institutionauthorBillur Örnek, Dilaram
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue65en_US
dc.identifier.startpage189en_US
dc.identifier.endpage200en_US
dc.relation.journalTurkish Psychological Counseling and Guidance Journalen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster