• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Hemşirelik Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Hemşirelik Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The effects of disaster nursing education program on beliefs in general disaster preparedness, disaster response self-efficacy, and psychological resilience in nursing students: A single-blind, randomized controlled study

Tarih

2022

Yazar

Çiriş Yıldız, Cennet
Yıldırım, Dilek

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Çiriş Yıldız C, Yıldırım D. The effects of disaster nursing education program on beliefs in general disaster preparedness, disaster response self-efficacy, and psychological resilience in nursing students: A single-blind, randomized controlled study. Nursing Education Perspectives(2022): 43(5); 287-291.

Özet

AIM This study was conducted to evaluate the effects of a disaster nursing and management education program on beliefs in general disaster preparedness, disaster response self-efficacy, and psychological resilience in nursing students. METHOD The sample consisted of nursing students receiving undergraduate education in Istanbul, Turkey. Participants were randomly divided into the intervention (n = 65) and control (n = 66) groups. The intervention group was given an eight-module education program with theoretical and applied components. Data were collected using the Belief in General Disaster Preparedness Scale, the Disaster Response Self-Efficacy Scale, and the Brief Resilience Scale. RESULTS The mean Belief in General Disaster Preparedness Scale, Disaster Response Self-Efficacy Scale, and Brief Resilience Scale scores of the intervention group were higher than those of the control group. CONCLUSION The disaster nursing and management education program provided to nursing students was determined to increase beliefs in general disaster preparedness, disaster response self-efficacy, and psychological resilience.

Kaynak

Nursing Education Perspectives

Cilt

43

Sayı

5

Bağlantı

https://journals.lww.com/neponline/abstract/2022/09000/the_effects_of_disaster_nursing_education_program.6.aspx
https://doi.org/10.1097/01.NEP.0000000000001067
https://hdl.handle.net/20.500.12780/745

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [36]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [301]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.