Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTurgut, Kadir
dc.date.accessioned2024-11-01T07:37:06Z
dc.date.available2024-11-01T07:37:06Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationTurgut, K. (2024). YAPAY ZEKA’NIN YÜKSEK ÖĞRETİMDE SOSYAL BİLİM ÖĞRETİMİNE ENTEGRASYONU. Ankara Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi(Yapay Zeka ve Sosyal Bilimler Öğretimi), 1-7.en_US
dc.identifier.issn2651-3064
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/usdad/issue/86150/1542914
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/947
dc.description.abstractBu makale, Yapay Zeka’nın sosyal bilimler eğitimine entegrasyonunu ele almakta ve bu teknolojinin eğitim süreçlerine getirdiği yenilikleri, karşılaşılan zorlukları ve gelecekteki araştırma fırsatlarını incelemektedir. Makale, öncelikle Yapay Zeka’nın eğitimde kişiselleştirilmiş öğrenme deneyimlerini nasıl desteklediğini ve öğrenci performansını artırma potansiyelini vurgular. Yapay Zeka tabanlı sistemler, öğrencilerin öğrenme süreçlerini optimize etmek için bireysel ihtiyaçlarına göre ders materyallerini uyarlayarak eğitimde verimliliği artırmaktadır. Bu durum, hem öğrenciler hem de öğretmenler için daha etkili ve kişiselleştirilmiş bir eğitim deneyimi sunmaktadır. Ancak, Yapay Zeka’nın eğitimde kullanılmasıyla birlikte, teknik ve pedagojik zorluklar da ortaya çıkmaktadır. Eğitimcilerin bu yeni teknolojilere adaptasyonu, altyapı gereksinimleri ve veri güvenliği gibi konular, Yapay Zeka’nın eğitimdeki entegrasyonunu zorlaştıran faktörlerdir. Ayrıca, Yapay Zeka sistemlerinin karar süreçlerinde ortaya çıkabilecek algoritmik önyargılar, eğitimde eşitlik ve adalet ilkelerine zarar verebilir. Bu nedenle, Yapay Zeka’nın eğitimdeki rolü üzerine yapılan araştırmaların, bu teknolojilerin sorumlu bir şekilde geliştirilmesi ve uygulanmasına odaklanması gerekmektedir. Gelecekte, Yapay Zeka’nın sosyal bilimler eğitimindeki rolünün daha da artması beklenmektedir. Bu teknolojinin sunduğu yenilikler, disiplinler arası iş birliklerini teşvik ederek, sosyal bilimlerde yeni araştırma alanlarının ve yöntemlerinin gelişmesine olanak tanıyacaktır. Bununla birlikte, Yapay Zeka’nın eğitimde yaratacağı uzun vadeli etkileri anlamak için sürekli araştırmalar yapılması gerekmektedir. Sonuç olarak, bu makale, Yapay Zeka’nın sosyal bilimler eğitimine entegrasyonunun hem fırsatlarını hem de zorluklarını ortaya koyarak, bu alandaki tartışmalara katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Yapay Zeka’nın eğitimde yaratacağı potansiyel değişiklikler, eğitimciler, araştırmacılar ve politika yapıcılar için önemli çıkarımlar sunmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis article addresses the integration of Artificial Intelligence into social science education and examines the innovations, challenges, and future research opportunities that this technology brings to educational processes. The article primarily emphasizes how Artificial Intelligence supports personalized learning experiences in education and its potential to improve student performance. Artificial Intelligence based systems increase efficiency in education by adapting course materials according to individual needs to optimize students' learning processes. This provides a more effective and personalized educational experience for both students and teachers. However, technical and pedagogical challenges also arise with the use of Artificial Intelligence in education. Educators' adaptation to these new technologies, infrastructure requirements, and issues such as data security are factors that make the integration of Artificial Intelligence in education difficult. In addition, algorithmic biases that may arise in the decision-making processes of Artificial Intelligence systems can harm the principles of equality and justice in education. Therefore, research on the role of Artificial Intelligence in education should focus on the responsible development and implementation of these technologies. In the future, the role of Artificial Intelligence in social science education is expected to increase even further. The innovations offered by this technology will encourage interdisciplinary collaborations and enable the development of new research areas and methods in social sciences. However, continuous research is needed to understand the long-term effects of Artificial Intelligence in education. As a result, this article aims to contribute to the discussions in this field by revealing both the opportunities and challenges of integrating Artificial Intelligence into social science education. The potential changes that Artificial Intelligence will create in education offer important implications for educators, researchers, and policy makers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherUSDADen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYapay Zekaen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectYüksek Öğretimen_US
dc.subjectEğitim Teknolojilerien_US
dc.subjectPedagojik Yenilikleren_US
dc.subjectArtificial Intelligenceen_US
dc.subjectSocial Sciencesen_US
dc.subjectHigher Educationen_US
dc.subjectEducational Technologiesen_US
dc.subjectPedagogical Innovationsen_US
dc.titleYapay Zeka’nın yüksek öğretimde sosyal bilim öğretimine entegrasyonuen_US
dc.title.alternativeIntegration of Artificial Intelligence into social science teaching in higher educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Yüksekokullar, Meslek Yüksekokulu, Bilgisayar Programcılığı Programıen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-8577-0500en_US
dc.contributor.institutionauthorTurgut, Kadir
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage7en_US
dc.relation.journalAnkara Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster