dc.contributor.author | Sayan, İlknur | |
dc.date.accessioned | 2024-12-26T12:28:31Z | |
dc.date.available | 2024-12-26T12:28:31Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.citation | Sayan, İ. (2024). Determination of Motivation Factors that Affect Performance in Healthcare Providers. Journal of Organizational Behavior Review, 6(1), 24-38. | en_US |
dc.identifier.issn | 2687-2609 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/en/pub/jobreview/issue/82893/1312746 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12780/985 | |
dc.description.abstract | The job performance of healthcare workers is crucial to overcoming challenging situations, given the
working conditions, and increasing patient expectations. Motivation theory argues that motivation is crucial
for job performance because it motivates people to meet their needs and seek fulfillment. Therefore, striking
a balance between intrinsic and extrinsic motivation can lead to greater fulfillment of needs and, higher
performance. This article aims to determine the impact of motivation on job performance for healthcare
providers The research was planned descriptively. It was conducted with 122 health workers working in
three public hospitals in Istanbul. Research data, socio-demographic information of employees, Motivation
Scale and Performance Scale were collected. As a result, the research shows that both psycho-social tools
and organizational and managerial motivational tools are positively correlated with the job performance of
healthcare providers. The job performance of healthcare providers is positively affected by psychosocial,
organizational, and managerial motivation parameters. Economic motivation does not play a significant role
This study can help healthcare managers design motivational programs that will motivate and guide
healthcare professionals to achieve job performance. | en_US |
dc.description.abstract | Sağlık çalışanlarının iş performansı, zorlu çalışma koşulları ve artan hasta beklentileri göz önüne
alındığında, zorlu durumun üstesinden gelmek için çok önemlidir. Motivasyonel teori, motivasyonun iş
performansı için çok önemli olduğunu savunur. Bu nedenle, içsel ve dışsal motivasyon arasında bir denge
kurmak, ihtiyaçların daha fazla karşılanmasına ve dolayısıyla daha yüksek performansa yol açabilir. Bu
makale, sağlık çalışanlarının motivasyonunun iş performansına etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu
amaca yönelik örgütsel ve yönetsel motivasyon araçları, psiko-sosyal motivasyon araçları ve ekonomik
motivasyon araçları çalışanların iş performansını etkileme düzeyi değerlendirilmektedir. Araştırmada nicel
yöntem tercih edilmiş olup, tanımlayıcı bir araştırma olarak planlanmıştır. İstanbul’da üç kamu
hastanesinde çalışan 212 sağlık çalışanı ile yürütülmüştür. Araştırma verileri anket tekniği kullanılarak
toplandı ve Amos'ta Yapısal Eşitlik Modellemesi kullanılarak analiz edildi. Veri analizinin sonuçları
çalışanların sosyo-demografik bilgileri, çalışanların Motivasyon Ölçeği ve çalışanların Performans Ölçeği
ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda; hem psiko-sosyal araçların hem de örgütsel ve yönetsel motivasyon
araçlarının sağlık hizmeti sağlayıcılarının iş performansıyla olumlu yönde ilişkili olduğunu göstermektedir.
Sağlık çalışanlarının iş performansı psikososyal, örgütsel ve yönetsel motivasyon parametrelerinden olumlu
yönde etkilenmektedir. Ekonomik motivasyon pandemiler sırasında önemli bir rol oynamamaktadır. Bu
çalışma, sağlık çalışanlarını iş performansına ulaşmalarını motive edecek ve yöneticilerin motivasyonel
programlar tasarlamalarına yardımcı olabilir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Sema Polatcı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Motivation | en_US |
dc.subject | Employee performance | en_US |
dc.subject | Economic tools | en_US |
dc.subject | Psycho-social tools | en_US |
dc.subject | Organizational and managerial tools | en_US |
dc.subject | Motivasyon | en_US |
dc.subject | İş gören performansı | en_US |
dc.subject | Ekonomik araçlar | en_US |
dc.subject | Psiko-sosyal araçlar | en_US |
dc.subject | Örgütsel ve yönetsel araçlar | en_US |
dc.title | Determination of motivation factors that affect performance in healthcare providers | en_US |
dc.title.alternative | Sağlık hizmeti sunucularında performansı etkileyen motivasyon faktörlerinin belirlenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | İstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Yönetimi Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | https://orcid.org/0000-0002-7133-5858 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Sayan, İlknur | |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 24 | en_US |
dc.identifier.endpage | 38 | en_US |
dc.relation.journal | Journal of Organizational Behavior Review | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |