Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSayan, İlknur
dc.date.accessioned2024-12-26T12:28:31Z
dc.date.available2024-12-26T12:28:31Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationSayan, İ. (2024). Determination of Motivation Factors that Affect Performance in Healthcare Providers. Journal of Organizational Behavior Review, 6(1), 24-38.en_US
dc.identifier.issn2687-2609
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/pub/jobreview/issue/82893/1312746
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/985
dc.description.abstractThe job performance of healthcare workers is crucial to overcoming challenging situations, given the working conditions, and increasing patient expectations. Motivation theory argues that motivation is crucial for job performance because it motivates people to meet their needs and seek fulfillment. Therefore, striking a balance between intrinsic and extrinsic motivation can lead to greater fulfillment of needs and, higher performance. This article aims to determine the impact of motivation on job performance for healthcare providers The research was planned descriptively. It was conducted with 122 health workers working in three public hospitals in Istanbul. Research data, socio-demographic information of employees, Motivation Scale and Performance Scale were collected. As a result, the research shows that both psycho-social tools and organizational and managerial motivational tools are positively correlated with the job performance of healthcare providers. The job performance of healthcare providers is positively affected by psychosocial, organizational, and managerial motivation parameters. Economic motivation does not play a significant role This study can help healthcare managers design motivational programs that will motivate and guide healthcare professionals to achieve job performance.en_US
dc.description.abstractSağlık çalışanlarının iş performansı, zorlu çalışma koşulları ve artan hasta beklentileri göz önüne alındığında, zorlu durumun üstesinden gelmek için çok önemlidir. Motivasyonel teori, motivasyonun iş performansı için çok önemli olduğunu savunur. Bu nedenle, içsel ve dışsal motivasyon arasında bir denge kurmak, ihtiyaçların daha fazla karşılanmasına ve dolayısıyla daha yüksek performansa yol açabilir. Bu makale, sağlık çalışanlarının motivasyonunun iş performansına etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaca yönelik örgütsel ve yönetsel motivasyon araçları, psiko-sosyal motivasyon araçları ve ekonomik motivasyon araçları çalışanların iş performansını etkileme düzeyi değerlendirilmektedir. Araştırmada nicel yöntem tercih edilmiş olup, tanımlayıcı bir araştırma olarak planlanmıştır. İstanbul’da üç kamu hastanesinde çalışan 212 sağlık çalışanı ile yürütülmüştür. Araştırma verileri anket tekniği kullanılarak toplandı ve Amos'ta Yapısal Eşitlik Modellemesi kullanılarak analiz edildi. Veri analizinin sonuçları çalışanların sosyo-demografik bilgileri, çalışanların Motivasyon Ölçeği ve çalışanların Performans Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda; hem psiko-sosyal araçların hem de örgütsel ve yönetsel motivasyon araçlarının sağlık hizmeti sağlayıcılarının iş performansıyla olumlu yönde ilişkili olduğunu göstermektedir. Sağlık çalışanlarının iş performansı psikososyal, örgütsel ve yönetsel motivasyon parametrelerinden olumlu yönde etkilenmektedir. Ekonomik motivasyon pandemiler sırasında önemli bir rol oynamamaktadır. Bu çalışma, sağlık çalışanlarını iş performansına ulaşmalarını motive edecek ve yöneticilerin motivasyonel programlar tasarlamalarına yardımcı olabilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherSema Polatcıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectEmployee performanceen_US
dc.subjectEconomic toolsen_US
dc.subjectPsycho-social toolsen_US
dc.subjectOrganizational and managerial toolsen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectİş gören performansıen_US
dc.subjectEkonomik araçlaren_US
dc.subjectPsiko-sosyal araçlaren_US
dc.subjectÖrgütsel ve yönetsel araçlaren_US
dc.titleDetermination of motivation factors that affect performance in healthcare providersen_US
dc.title.alternativeSağlık hizmeti sunucularında performansı etkileyen motivasyon faktörlerinin belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Yönetimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-7133-5858en_US
dc.contributor.institutionauthorSayan, İlknur
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage24en_US
dc.identifier.endpage38en_US
dc.relation.journalJournal of Organizational Behavior Reviewen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster