• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü
  • Kitap Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü
  • Kitap Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Green marketing: An introduction

Tarih

2021

Yazar

Mukonza, Chipo
Hinson, Robert E.
Adeola, Ogechi
Adisa, Isaiah
Mogaji, Emmanuel
Kırgız, Ayça Can

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Mukonza, C., Hinson, R.E., Adeola, O., Adisa, I., Mogaji, E., Kirgiz, A.C. (2021). Green Marketing: An Introduction. In: Mukonza, C., Hinson, R.E., Adeola, O., Adisa, I., Mogaji, E., Kirgiz, A.C. (eds) Green Marketing in Emerging Markets. Palgrave Studies of Marketing in Emerging Economies. Palgrave Macmillan, Cham.

Özet

In recent years, the concept of green marketing has gained prominence due to the increasing need for environmentally conscious practices in organisations. In emerging markets, the increase in industrial activities puts countries in unsustainable conditions, necessitating organisations and other stakeholders to put in place measures to address environmental concerns. However, adopting green practices to promote social and economic sustainability requires an understanding of the concept of green marketing, the benefits and importance of going green, the critical components of green marketing, and how the practice can be conceived and effectively implemented in emerging economies. This chapter introduces green marketing and emphasises its strategic and operational imperatives to organisations in emerging economies. Organisations must go beyond adopting green marketing practices to become advocates of green practices in emerging markets.

Kaynak

Green Marketing in Emerging Markets

Cilt

F3546

Bağlantı

https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-74065-8_1
https://doi.org/10.1007/978-3-030-74065-8_1
https://hdl.handle.net/20.500.12780/1082

Koleksiyonlar

  • Kitap Bölümü Koleksiyonu [25]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [301]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.