• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Yüksekokullar
  • Meslek Yüksekokulu
  • Adalet Programı
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Yüksekokullar
  • Meslek Yüksekokulu
  • Adalet Programı
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üniversitelerde iç paydaş öğrencilerinin toplumsal katkı uygulamaları

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (535.0Kb)

Tarih

2025

Yazar

Büyükgebiz, Işıl
Usta, Öcal

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Büyükgebiz, I., & Usta, Ö. (2025). ÜNİVERSİTELERDE İÇ PAYDAŞ ÖĞRENCİLERİNİN TOPLUMSAL KATKI UYGULAMALARI. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, 6(1), 54-83.

Özet

Günümüzde tüm dünyada üniversitelerin eğitim-öğretim, araştırma ve toplum hizmeti olmak üzere üç temel işlev ve sorumluluğunun olması gerektiği kabul edilmektedir. Bu kapsamda toplumsal katkı üniversitelerin önemli işlev ve sorumluluklarından biridir. Toplumsal katkı uygulamaları topluma doğrudan veya dolaylı olarak sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda değer katan ve üniversitenin tüm paydaşlarının etkileşimi ve iş birliği ile gerçekleştirilen uygulamalar olmalıdır. Toplumsal katkı yaklaşım ve uygulamalarında paydaş katılımı önemlidir. Üniversitelerin en önemli iç paydaşları öğrencilerdir. Ayrıca üniversite sosyal sorumluğu yaklaşımı ile üniversitelerden sosyal sorumluluk bilinci yüksek bireyler yetiştirmeleri de beklenilmektedir. Bu nedenlerle araştırmamızda üniversitelerin iç paydaş öğrencilerinin toplumsal katkı konusunda algı ve düşünceleri belirlenmek amaçlanmış ve elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir.
 
Today, it is accepted worldwide that universities should have three basic functions and responsibilities: Education, research, and community service. Social contribution practices should be practices that add value to society directly or indirectly in line with sustainable development goals and are carried out with the interaction and cooperation of all university stakeholders. Stakeholder participation is important in community contribution approaches and practices. The most important internal stakeholders of universities are students. For these reasons, our research aimed to determine the perception and thoughts of the internal stakeholders of universities and students on community contribution, and the obtained results were evaluated.
 

Kaynak

İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi

Cilt

6

Sayı

1

Bağlantı

https://dergipark.org.tr/tr/pub/itbfkent/issue/90499/1636234
https://hdl.handle.net/20.500.12780/1129

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [24]
  • Makale Koleksiyonu [19]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.