• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Hemşirelik Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Hemşirelik Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzaktan eğitimin okul çocuklarının sağlık davranışları ve internet kullanımı üzerindeki etkisi: Bir karma yöntem çalışması

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (566.7Kb)

Tarih

2025

Yazar

Yurt, Seher
Kadıoğlu, Hasibe
Kolaç, Nurcan
Kubilay, Füsun

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Yurt, S., Kadıoğlu, H., Kolaç, N., Kubilay, F. (2025). Uzaktan Eğitimin Okul Çocuklarının Sağlık Davranışlarına ve İnternet Kullanımlarına Etkisi: Karma Araştırma. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 27(1), 51-68.

Özet

Amaç: COVID-19 salgını döneminde uzaktan eğitimin okul çocuklarının sağlık davranışları ve internet kullanımına olan etkilerini belirlenmesi amaçlandı. Yöntem: Araştırma deseni karma araştırmadır. Örnekleme yöntemi olarak amaçlı örneklem kullanıldı. İstanbul ilinde bulunan bir devlet okulunda öğrenim gören öğrenciler, ebeveynler ve öğretmenler örneklemi oluşturdu. Çalışma, Mart Temmuz 2021 tarihleri arasında yürütüldü. Nitel yöntemde, öğrenci-ebeveyn -öğretmen ile odak grup görüşmesi yapıldı. Nicel yöntemde, 3. ve 4. sınıfta okuyan 246 öğrenciye ve 876 ebeveyne ulaşıldı. Verilerin toplanmasında; “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu”, “Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitimde Çocukların Sağlık Durumları Ebeveyn ve Öğrenci Anketi” ve “Aile-Çocuk İnternet Bağımlılık Ölçeği” kullanıldı. Nitel verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz, nicel verilerin çözümlenmesinde ise tanımlayıcı istatistik yöntemi kullanıldı. Bulgular: Analizler sonucunda, çocukların %0,6’sının internet bağımlısı olduğu bulundu. Nitel verilerin analizi sonucunda, ebeveyn-öğrenci ve öğretmen görüşleri sonucunda; “Uzaktan Eğitimle Tanışma”, “Pandemi ile Yaşama Uyumlanma”, “Pandeminin Ailesel Yükü”, “Okul Öğretmen Desteği”, “Uzaktan Eğitim Önerileri” ve “Rutin Davranışlar ve Fiziksel Sağlıkta Bozulma” olmak üzere altı tema belirlendi Sonuç: Pandemi döneminde ilkokul öğrencilerinin, uzaktan eğitimle ekran önünde eğitime katılmak durumunda kalmalarının fiziksel, ruhsal ve sosyal sorunlar yaşamalarına yol açtığı görüldü.
 
Aim: The study aimed to determine the effects of distance education on the health behaviors and internet usage of school children during the COVID-19 pandemic. Method: A mixed design was used in the study. A purposive sampling method was used. The sample consisted of students, parents, and teachers studying at a public school in Istanbul. The study was conducted between March-July 2021. In the qualitative method, focus group interviews were conducted with student-parent-teachers. In the quantitative method, 246 students studying in the 3rd and 4th grades and 876 parents were reached. Semi-Structured Interview Form, Parent and Student Survey on the Health Status of Children in Distance Education During the Pandemic Period, and Family-Child Internet Addiction Scale were used to collect data. Descriptive analysis was used in the analysis of qualitative data, and descriptive statistics were used in the analysis of quantitative data. Results: As a result of the analysis, 0.6% of the children were found to be internet addicted. As a result of the analysis of the qualitative data, parent-student and teacher views were found on Meeting with Remotely Education, Adapting to Life with the Pandemic, Family Burden of the Pandemic, School Teacher Support, Remotely Education Suggestions and Routine Behaviors and Deterioration in Physical Health. Six themes were identified. Conclusion: During the pandemic period, it was observed that primary school students' having to participate in education in front of the screen with remote education caused them to experience physical, mental and social problems.
 

Kaynak

Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi

Cilt

27

Sayı

1

Bağlantı

https://dergipark.org.tr/tr/pub/hemarge/issue/91362/1571078
https://doi.org/10.69487/hemarge.1571078
https://hdl.handle.net/20.500.12780/1135

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [36]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.