Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYurt, Seher
dc.contributor.authorKadıoğlu, Hasibe
dc.contributor.authorKolaç, Nurcan
dc.contributor.authorKubilay, Füsun
dc.date.accessioned2025-05-28T08:50:45Z
dc.date.available2025-05-28T08:50:45Z
dc.date.issued2025en_US
dc.identifier.citationYurt, S., Kadıoğlu, H., Kolaç, N., Kubilay, F. (2025). Uzaktan Eğitimin Okul Çocuklarının Sağlık Davranışlarına ve İnternet Kullanımlarına Etkisi: Karma Araştırma. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 27(1), 51-68.en_US
dc.identifier.issn1307-9557
dc.identifier.issn1307-9549
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/hemarge/issue/91362/1571078
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.69487/hemarge.1571078
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/1135
dc.description.abstractAmaç: COVID-19 salgını döneminde uzaktan eğitimin okul çocuklarının sağlık davranışları ve internet kullanımına olan etkilerini belirlenmesi amaçlandı. Yöntem: Araştırma deseni karma araştırmadır. Örnekleme yöntemi olarak amaçlı örneklem kullanıldı. İstanbul ilinde bulunan bir devlet okulunda öğrenim gören öğrenciler, ebeveynler ve öğretmenler örneklemi oluşturdu. Çalışma, Mart Temmuz 2021 tarihleri arasında yürütüldü. Nitel yöntemde, öğrenci-ebeveyn -öğretmen ile odak grup görüşmesi yapıldı. Nicel yöntemde, 3. ve 4. sınıfta okuyan 246 öğrenciye ve 876 ebeveyne ulaşıldı. Verilerin toplanmasında; “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu”, “Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitimde Çocukların Sağlık Durumları Ebeveyn ve Öğrenci Anketi” ve “Aile-Çocuk İnternet Bağımlılık Ölçeği” kullanıldı. Nitel verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz, nicel verilerin çözümlenmesinde ise tanımlayıcı istatistik yöntemi kullanıldı. Bulgular: Analizler sonucunda, çocukların %0,6’sının internet bağımlısı olduğu bulundu. Nitel verilerin analizi sonucunda, ebeveyn-öğrenci ve öğretmen görüşleri sonucunda; “Uzaktan Eğitimle Tanışma”, “Pandemi ile Yaşama Uyumlanma”, “Pandeminin Ailesel Yükü”, “Okul Öğretmen Desteği”, “Uzaktan Eğitim Önerileri” ve “Rutin Davranışlar ve Fiziksel Sağlıkta Bozulma” olmak üzere altı tema belirlendi Sonuç: Pandemi döneminde ilkokul öğrencilerinin, uzaktan eğitimle ekran önünde eğitime katılmak durumunda kalmalarının fiziksel, ruhsal ve sosyal sorunlar yaşamalarına yol açtığı görüldü.en_US
dc.description.abstractAim: The study aimed to determine the effects of distance education on the health behaviors and internet usage of school children during the COVID-19 pandemic. Method: A mixed design was used in the study. A purposive sampling method was used. The sample consisted of students, parents, and teachers studying at a public school in Istanbul. The study was conducted between March-July 2021. In the qualitative method, focus group interviews were conducted with student-parent-teachers. In the quantitative method, 246 students studying in the 3rd and 4th grades and 876 parents were reached. Semi-Structured Interview Form, Parent and Student Survey on the Health Status of Children in Distance Education During the Pandemic Period, and Family-Child Internet Addiction Scale were used to collect data. Descriptive analysis was used in the analysis of qualitative data, and descriptive statistics were used in the analysis of quantitative data. Results: As a result of the analysis, 0.6% of the children were found to be internet addicted. As a result of the analysis of the qualitative data, parent-student and teacher views were found on Meeting with Remotely Education, Adapting to Life with the Pandemic, Family Burden of the Pandemic, School Teacher Support, Remotely Education Suggestions and Routine Behaviors and Deterioration in Physical Health. Six themes were identified. Conclusion: During the pandemic period, it was observed that primary school students' having to participate in education in front of the screen with remote education caused them to experience physical, mental and social problems.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHemşirelikte Araştırma Geliştirme Derneğien_US
dc.relation.isversionof10.69487/hemarge.1571078en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnternet bağımlılığı bozukluğuen_US
dc.subjectKalitatif araştırmaen_US
dc.subjectKantitatif araştırmaen_US
dc.subjectÖğrencileren_US
dc.subjectUzaktan eğitimen_US
dc.subjectDistance educationen_US
dc.subjectInternet addiction disorderen_US
dc.subjectQualitative researchen_US
dc.subjectQuantitative researchen_US
dc.subjectStudentsen_US
dc.titleUzaktan eğitimin okul çocuklarının sağlık davranışları ve internet kullanımı üzerindeki etkisi: Bir karma yöntem çalışmasıen_US
dc.title.alternativeThe impact of distance education on school children’s health behaviors and internet usage: A mixed-methods studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9972-3273en_US
dc.contributor.institutionauthorYurt, Seher
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage51en_US
dc.identifier.endpage68en_US
dc.relation.journalHemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster