• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Ortak Dersler
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Ortak Dersler
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The effect of podcast use on reading fluency in teaching Turkish as a foreign language

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (596.2Kb)

Tarih

2025

Yazar

Mutlu, Merve
Göçen, Gökçen

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Mutlu, M., & Göçen, G. (2025). The Effect of Podcast Use on Reading Fluency in Teaching Turkish as a Foreign Language. Milli Eğitim Dergisi, 54(246), 689-732.

Özet

In foreign language teaching, reading skills are developed through texts, and various resources, tools, methods, and techniques should be used to enhance practice-oriented skills. The use of diverse resources is believed to improve reading fluency in a foreign language. Reading fluency refers to the ability to read a text quickly and accurately. Research has proposed various strategies to enhance reading fluency, one of which is the use of podcasts. While there are studies on the effectiveness of podcasts in improving reading fluency in native Turkish education, no research exists on this topic in teaching Turkish as a foreign language. Learners of Turkish as a foreign language often struggle with reading fluency due to unfamiliar language structures and sounds, highlighting the need for strategies to improve their reading skills. This study aimed to determine the effect of podcast use on learners’ reading fluency in Turkish as a foreign language, focusing on reading accuracy, reading speed, and prosodic reading. The study employed a single-subject experimental design, with an experimental group of two B2-level learners who faced challenges in reading fluency. Data collection tools included personal information forms, texts, the researcher’s podcasts, and learners’ reading records. The data collection process spanned 7 weeks and 25 hours in total. Data were analyzed using formulas for reading accuracy and speed, as well as a prosodic reading scale. The results indicated that podcasts significantly improved reading accuracy, speed, and prosodic reading skills, with a particularly lasting effect on prosodic reading.
 
Yabancı dil öğretiminde okuma becerisi öğrenicilere metinler aracılığıyla kazandırılmakta ve geliştirilmektedir. Pratik odaklı becerilerin gelişimi için çeşitli kaynaklar, araçlar, yöntemler ve teknikler kullanılmalı, öğrenicilere bunlardan yararlanma fırsatı sağlanmalıdır. Okuma becerisinin geliştirilmesinde farklı kaynak, araç, yöntem ve tekniklerin kullanılması öğrenicilerin yabancı dilde akıcı okuma becerisini geliştireceği düşünülmektedir. Akıcı okuma, bir metni hızlı okuma ve okunanları doğru anlayabilme yeteneğidir. Akıcı okumayı geliştirmeye yönelik yapılan araştırmalarda öğrenicilerin akıcı okuma becerisinin geliştirilmesine yönelik çeşitli öneriler sunulmaktadır. Bu önerilerden biri de Podcast kullanımıdır. Alan yazınında öğrenicilerin akıcı okuma becerisinin geliştirilmesinde Podcast kullanımı ile ilgili ana dili olarak Türkçe eğitiminde araştırmalar bulunmaktadır. Ancak bu konuyla ilgili yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde bir çalışma bulunmamaktadır. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde öğreniciler farklı dil yapısı ve seslerle karşılaştıklarından akıcı okumada zorlanmaktadırlar. Bu nedenle yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde öğrenicilerin akıcı okuma becerisinin geliştirilmesine daha çok ihtiyaç vardır. Bu çalışmada yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde Podcast kullanımının öğrenicilerin akıcı okuma becerisine etkisi tespit edilmiştir. Podcast kullanımının öğrenicilerin doğru okumasına, okuma hızına ve prozodik okumasına etkisi araştırılmıştır. Yapılan çalışma, tek denekli deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilmiş; deney grubunu B2 seviyesinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenen ve akıcı okumada zorluk çeken 2 öğrenici oluşturmuştur. Veri toplama araçları kişisel bilgi formu, metinler, araştırmacının Podcastleri ve öğrenicilerin okuma kayıtlarıdır. Veri toplama süreci 7 hafta süreyle toplamda 25 saat sürmüştür. Veriler doğru okuma formülü, okuma hızı formülü ve prozodik okuma ölçeği ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda Podcast kullanımının doğru okuma, okuma hızı ve prozodik okuma becerilerini geliştirdiği, özellikle prozodik okuma becerisine kalıcı etki ettiği görülmüştür.
 

Kaynak

Milli Eğitim Dergisi

Cilt

54

Sayı

246

Bağlantı

https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/91517/1554606
https://doi.org/10.37669/milliegitim.1554606
https://hdl.handle.net/20.500.12780/1167

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [1]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.