dc.contributor.author | Mutlu, Merve | |
dc.contributor.author | Göçen, Gökçen | |
dc.date.accessioned | 2025-06-27T07:27:35Z | |
dc.date.available | 2025-06-27T07:27:35Z | |
dc.date.issued | 2025 | en_US |
dc.identifier.citation | Mutlu, M., & Göçen, G. (2025). The Effect of Podcast Use on Reading Fluency in Teaching Turkish as a Foreign Language. Milli Eğitim Dergisi, 54(246), 689-732. | en_US |
dc.identifier.issn | 1302-5600 | |
dc.identifier.issn | 2791-7657 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/91517/1554606 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.37669/milliegitim.1554606 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12780/1167 | |
dc.description.abstract | In foreign language teaching, reading skills are developed through texts, and various resources,
tools, methods, and techniques should be used to enhance practice-oriented skills. The use of
diverse resources is believed to improve reading fluency in a foreign language. Reading fluency
refers to the ability to read a text quickly and accurately. Research has proposed various strategies
to enhance reading fluency, one of which is the use of podcasts. While there are studies on the
effectiveness of podcasts in improving reading fluency in native Turkish education, no research
exists on this topic in teaching Turkish as a foreign language. Learners of Turkish as a foreign
language often struggle with reading fluency due to unfamiliar language structures and sounds,
highlighting the need for strategies to improve their reading skills. This study aimed to determine
the effect of podcast use on learners’ reading fluency in Turkish as a foreign language, focusing
on reading accuracy, reading speed, and prosodic reading. The study employed a single-subject
experimental design, with an experimental group of two B2-level learners who faced challenges in
reading fluency. Data collection tools included personal information forms, texts, the researcher’s
podcasts, and learners’ reading records. The data collection process spanned 7 weeks and 25 hours
in total. Data were analyzed using formulas for reading accuracy and speed, as well as a prosodic
reading scale. The results indicated that podcasts significantly improved reading accuracy, speed,
and prosodic reading skills, with a particularly lasting effect on prosodic reading. | en_US |
dc.description.abstract | Yabancı dil öğretiminde okuma becerisi öğrenicilere metinler aracılığıyla kazandırılmakta ve
geliştirilmektedir. Pratik odaklı becerilerin gelişimi için çeşitli kaynaklar, araçlar, yöntemler
ve teknikler kullanılmalı, öğrenicilere bunlardan yararlanma fırsatı sağlanmalıdır. Okuma
becerisinin geliştirilmesinde farklı kaynak, araç, yöntem ve tekniklerin kullanılması öğrenicilerin
yabancı dilde akıcı okuma becerisini geliştireceği düşünülmektedir. Akıcı okuma, bir metni hızlı
okuma ve okunanları doğru anlayabilme yeteneğidir. Akıcı okumayı geliştirmeye yönelik yapılan
araştırmalarda öğrenicilerin akıcı okuma becerisinin geliştirilmesine yönelik çeşitli öneriler
sunulmaktadır. Bu önerilerden biri de Podcast kullanımıdır. Alan yazınında öğrenicilerin akıcı
okuma becerisinin geliştirilmesinde Podcast kullanımı ile ilgili ana dili olarak Türkçe eğitiminde
araştırmalar bulunmaktadır. Ancak bu konuyla ilgili yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde bir
çalışma bulunmamaktadır. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde öğreniciler farklı dil yapısı
ve seslerle karşılaştıklarından akıcı okumada zorlanmaktadırlar. Bu nedenle yabancı dil olarak
Türkçe öğretiminde öğrenicilerin akıcı okuma becerisinin geliştirilmesine daha çok ihtiyaç vardır.
Bu çalışmada yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde Podcast kullanımının öğrenicilerin akıcı
okuma becerisine etkisi tespit edilmiştir. Podcast kullanımının öğrenicilerin doğru okumasına,
okuma hızına ve prozodik okumasına etkisi araştırılmıştır. Yapılan çalışma, tek denekli deneysel
desen kullanılarak gerçekleştirilmiş; deney grubunu B2 seviyesinde yabancı dil olarak Türkçe
öğrenen ve akıcı okumada zorluk çeken 2 öğrenici oluşturmuştur. Veri toplama araçları kişisel bilgi
formu, metinler, araştırmacının Podcastleri ve öğrenicilerin okuma kayıtlarıdır. Veri toplama süreci
7 hafta süreyle toplamda 25 saat sürmüştür. Veriler doğru okuma formülü, okuma hızı formülü ve
prozodik okuma ölçeği ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda Podcast kullanımının doğru
okuma, okuma hızı ve prozodik okuma becerilerini geliştirdiği, özellikle prozodik okuma becerisine
kalıcı etki ettiği görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Milli Eğitim Bakanlığı | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.37669/milliegitim.1554606 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Reading fluency skills | en_US |
dc.subject | Reading accuracy | en_US |
dc.subject | Reading speed | en_US |
dc.subject | Prosodic reading | en_US |
dc.subject | Podcast | en_US |
dc.subject | Akıcı okuma becerisi | en_US |
dc.subject | Doğru okuma | en_US |
dc.subject | Okuma hızı | en_US |
dc.subject | Prozodik okuma | en_US |
dc.title | The effect of podcast use on reading fluency in teaching Turkish as a foreign language | en_US |
dc.title.alternative | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde podcast kullanımının akıcı okumaya etkisi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | İstanbul Kent Üniversitesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0009-0000-9197-6196 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Mutlu, Merve | |
dc.identifier.volume | 54 | en_US |
dc.identifier.issue | 246 | en_US |
dc.identifier.startpage | 689 | en_US |
dc.identifier.endpage | 732 | en_US |
dc.relation.journal | Milli Eğitim Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |