• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı
  • Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı
  • Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yenilemeyen doğa maddeleri şeklindeki pastaların tüketiciler tarafından satın alma eğilimlerinin ve beğenilmesinin yetişkin seçici yeme bağlamında incelenmesi: İstanbul ili örneği

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (573.5Kb)

Tarih

2025

Yazar

Baylan, Yeliz
İnce Karaçeper, Ecem

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Baylan, Y., & İnce Karaçeper, E. (2025). Yenilemeyen Doğa Maddeleri Şeklindeki Pastaların Tüketiciler Tarafından Satın Alma Eğilimlerinin ve Beğenilmesinin Yetişkin Seçici Yeme Bağlamında İncelenmesi: İstanbul İli Örneği. Journal of Travel and Tourism Research, 26(26), 163-182.

Özet

Bu çalışma yetişkin seçici yeme davranışı bağlamında yenilemeyen doğa maddeleri şeklindeki pastaların tüketiciler tarafından beğenilmesi ve satın alınması niyetini incelemeyi amaçlamaktadır. Literatürde bu konuda sınırlı sayıda araştırma bulunması nedeniyle, çalışma öncü bir girişim niteliği taşımakta ve gelecek araştırmalara kuramsal bir çerçeve sunma potansiyeli taşımaktadır. Araştırma, Türkiye, İstanbul ilinde ikamet eden bireyler arasından kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen 427 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılacak ürün görselleri profesyonel bir fotoğraf makinesi ile aynı ışık koşulları ve açı kullanılarak çekilmiş; görsellerin boyutları ve hizaları standardize edilmiştir. Çalışmada, yetişkin seçici yeme davranışını ölçmek üzere Ellis vd., (2017) tarafından geliştirilen ve Demir vd., (2023) tarafından Türkçe geçerlilik ve güvenilirlik çalışması yapılan 15 maddelik 5’li Likert Tipi yetişkin seçici yeme ölçeği kullanılmıştır. Ek olarak 7 adet yenilemeyen doğa maddeleri şeklinde pasta görseli hazırlanmıştır ve katılımcılara beğenme ve satın alma niyetleri 10’lu Likert tipi ölçek ile ölçülmüştür. Araştırma verileri SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Güvenilirlik testi, Temel Eksen Faktör Analizi, Normallik testi ve Spearman’s Korelasyon Analizi yapılmıştır. Yapılan testler sonucu önceki çalışmalardan farklı olarak bir boyut daha tespit edilmiştir. Hipotez testleri sonucunda, katılımcıların pastaları aynı kategoride değerlendirdiklerini ancak satın almadıklarını veya beğenmediklerini ortaya koymuştur. Ayrıca, seçici yeme davranışı ile yenilemeyen doğa maddelerinden yapılan pastaların satın alınması ve beğenilmesi arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.
 
This study aims to examine the liking and purchase intention of cakes designed to resemble inedible-shaped natural materials in the context of adult picky eating behavior. Due to the limited number of studies on this topic in the literature, the research represents a pioneering initiative and holds the potential to provide a theoretical framework for future studies. The study was conducted with 427 participants residing in Istanbul, Turkey, selected through a convenience sampling method. The product images used in the study were taken with a professional camera under the same lighting conditions and angle, and the dimensions and alignment of the visuals were standardized. The Adult Picky Eating Scale, developed by Ellis et al. (2017) and adapted into Turkish with a validity and reliability study by Demir et al. (2023), was used to measure adult picky eating behavior. In addition, 7 images of cakes resembling inedible natural materials were prepared, and participants were asked to rate their liking and purchase intentions using a 10-point Likert type scale. The data were analyzed using the SPSS software. Reliability analysis, Principal Axis Factor Analysis, Normality Test, and Spearman's Correlation Analysis were conducted. As a result of the analyses, a new dimension, not found in previous studies, was identified. Hypothesis testing revealed that although participants evaluated the cakes as belonging to the same category, they did not necessarily like or intend to purchase them. Furthermore, no statistically significant relationship was found between picky eating behavior and the liking or purchase intention of cakes resembling inedible natural objects.
 

Kaynak

Journal of Travel and Tourism Research

Cilt

26

Sayı

26

Bağlantı

https://dergipark.org.tr/tr/pub/ttr/issue/92014/1607182
https://hdl.handle.net/20.500.12780/1178

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [21]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.