• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Ekonomi ve Finans Bölümü
  • Bildiri Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Ekonomi ve Finans Bölümü
  • Bildiri Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The literature review on the effect of internationalization on green innovation with the framework proposal

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (4.756Mb)

Tarih

2024

Yazar

Karabulut, Ahu Tuğba

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Karabulut, A. Tuğba. The literature review on the effect of internationalization on green innovation with the framework proposal. Uluslararası Sürdürülebilir İşletmecilik ve Ekonomi Stratejileri Kongresi, 11-12 Ekim 2024, 137-147.

Özet

The purpose of this paper is to present the literature review on the effect of internationalization on green innovation via the framework proposal. First of all the concept of green innovation and its types will be examined, then internationalization, triggers of green innovation, performance effects of green innovation will be discussed and the framework will be proposed. The paper will end with the conclusion. There is a limited literature in the field. There is not any framework which combine the components of the proposed framework. Thus, this framewok was developed by the author to reveal these issues. It is expected that this framework will make contributions to the literature by leading further qualitative and quantitaive researches to explore the components proposed in the framework. Internationalization is a triggering factor for companies to make investments for green innovations. If a company expands into a developing country by making green innovation, it can receive government incentives. The country can have environmental regulations which forces the company to make green innovation. The company can get the advantages of making collaborations with universities and research institutions to conduct green innovation. There might be know-how transfer opportunities from other companies if a company makes strategic alliances with them. Thus, the company can improve its innovative capabilities for making green innovation. The green innovation practices of its competitors will force the company to make green innovation. Investors can expect the company to make green innovation. Suppliers can lead the company to use eco-friendly machineries, equipment and materials for offering products and services. Customers can expect the company to produce eco-friendly, green products so the company should make investments for green innovation. Qualified workforce can prefer to work in companies which make green innovations, employees can be sensitive to the environment and lead their companies to make green innovations. Thus, companies make green innovations to find and retain qulified workforce. NGOs and the society expects the company to protect the environment. All of these factors can lead companies to make investments for green innovations and produce succesful green products. By green innovation efforts, companies will reach higher financial peformance, marketing performance, operational performance and environmental performance; fulfill corporate social responsibility requirements, gain and maintain competitive advantages.
 
Bu bildirinin amacı, uluslararasılaşmanın yeşil inovasyon üzerindeki etkisine yönelik literatür taramayı bir model önerisi yoluyla sunmaktır. Öncelikle yeşil inovasyon kavramı ve türleri incelenecek, ardından uluslararasılaşma, yeşil inovasyonun tetikleyicileri, yeşil inovasyonun performans etkileri tartışılacak ve model önerilecektir. Makale sonuç bölümüyle sona erecektir. Alanda sınırlı bir literatür bulunmaktadır. Önerilen modelin bileşenlerini birleştiren herhangi bir model bulunmamaktadır. Bu nedenle, bu model yazar tarafından bu sorunları ortaya çıkarmak için geliştirilmiştir. Bu modelin, modelde önerilen bileşenleri keşfetmek için daha fazla nitel ve nicel araştırmaya öncülük ederek literatüre katkıda bulunması beklenmektedir. Uluslararasılaşma, şirketlerin yeşil inovasyona yatırım yapmalarını tetikleyen bir faktördür. Bir şirket gelişmekte olan bir ülkede yeşil inovasyon yaparak yayılıyorsa, devlet teşvikleri alabilir. Ülke, şirketi yeşil inovasyon yapmaya zorlayan çevre düzenlemelerine sahip olabilir. Şirket, yeşil inovasyon gerçekleştirmek için üniversiteler ve araştırma kurumlarıyla işbirliği yapmanın avantajlarından yararlanabilir. Bir şirketin diğer şirketlerle stratejik işbirlikleri yapması halinde, onlardan teknik bilgi transferi fırsatları doğabilir. Böylece şirket yeşil inovasyon yapmak için yenilikçi yeteneklerini geliştirebilir. Rakiplerinin yeşil inovasyon uygulamaları, şirketi yeşil inovasyon yapmaya zorlayacaktır. Yatırımcılar şirketin yeşil inovasyon yapmasını bekleyebilirler. Tedarikçiler, ürün ve hizmet sunarken şirketi çevre dostu makine, ekipman ve malzeme kullanmasına yönlendirebilirler. Müşteriler şirketin çevre dostu, yeşil ürünler üretmesini bekleyebilirler, bu nedenle şirketin yeşil inovasyona yatırım yapması gerekir. Nitelikli işgücü yeşil inovasyon yapan şirketlerde çalışmayı tercih edebilir, çalışanlar çevreye duyarlı olabilir ve şirketlerini yeşil inovasyon yapma konusunda yönlendirebilirler. Böylece, şirketler nitelikli işgücünü bulmak ve elde tutmak için yeşil inovasyona yönelirler. STK’lar ve toplum şirketlerden çevreyi korumalarını beklemektedirler. Tüm bu faktörler, şirketlerin yeşil inovasyona yatırımlar yapmasına ve başarılı yeşil ürünler üretmesine yol açabilir. Yeşil inovasyon çabaları sayesinde şirketler daha yüksek finansal performansa, pazarlama performansına, operasyonel ve çevresel performansa ulaşacak, kurumsal sosyal sorumluluk gerekliliklerini yerine getirecek, başarılı bir kurum imajına sahip olacaklar, rekabet avantajı elde edecek ve sürdüreceklerdir.
 

Kaynak

Uluslararası Sürdürülebilir İşletmecilik ve Ekonomi Stratejileri Kongresi

Bağlantı

https://isbescongress.org/
https://hdl.handle.net/20.500.12780/1196

Koleksiyonlar

  • Bildiri Koleksiyonu [1]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.