Sürdürülebilir iletişim: Halkla ilişkiler perspektifinden bir analiz
Künye
Kara, Ç. Sürdürülebilir iletişim: Halkla ilişkiler perspektifinden bir analiz. Uluslararası Sürdürülebilir İşletmecilik ve Ekonomi Stratejileri Kongresi, 11-12 Ekim 2024, s.32.Özet
Sürdürülebilirlik kavram olarak ilk defa 1987 yılında sınırsız olmayan kaynakların aşırı tüketimine karşı bir mücadele yolu
oluşturmak amacıyla ortaya atılmış ve zamanla yönetimin tüm aşamalarında yaygınlaştırılmıştır. Sürdürülebilirlik İletişimi
olarak adlandırılan çalışmaların amacı, sürdürülebilirlik politikalarını ve uygulamalarını gerek bireylerin gerek organizasyonel
yapıların içerisine uyumlamak ve böylece çevresel, iktisadi ve sosyal fayda yaratmaktır. Bu çalışma, sürdürülebilirlik
politikaları çerçevesinde sürdürülebilirlik iletişim çalışmalarını halkla ilişkiler perspektifinden analiz edebilmek amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Bu amaç çerçevesinde sürdürülebilirlik iletişimi faaliyetlerini bir olay incelemesi ile değerlendirebilmek
amacıyla LEGO Türkiye ile çalışılmıştır. Çalışmada, halkla ilişkiler faaliyetleri çerçevesinde gerçekleştirilen sürdürülebilir
kurumsal iletişim stratejilerinin şirket içinde yürütülen politikaların istikrarını sağlama konusunda önemli etkileri olduğu
ortaya çıkmıştır. Belirlenen sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşabilmede ve ulaşılan neticeleri sürekli hale getirmede etkin rol
oynayan doğru iletişim stratejileri kurumsal iletişim faaliyetlerinin içerisinde giderek yaygınlaşması kısa dönemde artış
göstereceği ön görülmektedir. The concept of sustainability was first introduced in 1987 as a response to the overexploitation of finite resources and has since
been integrated into all levels of management. The primary objective of what is referred to as Sustainability Communication
is to align sustainability policies and practices within both individual and organizational frameworks, thereby fostering
environmental, economic, and social benefits. This study was conducted to analyze sustainability communication efforts from
a public relations perspective within the framework of sustainability policies. For this purpose, LEGO Turkey was selected as
a case study to evaluate sustainability communication activities. The findings reveal that sustainable corporate communication
strategies carried out within the scope of public relations activities have a significant impact on ensuring the consistency of
internal company policies. It is anticipated that correct communication strategies, which play an active role in achieving
sustainability goals and maintaining the results, will become increasingly prevalent in corporate communication activities in
the short term.