Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTola, Kedija
dc.contributor.authorSayan, İlknur
dc.date.accessioned2025-07-18T08:19:13Z
dc.date.available2025-07-18T08:19:13Z
dc.date.issued2025en_US
dc.identifier.citationTola, K., & Sayan, İ. (2025). Sağlık Kurumlarında Hasta Hakları Birimi Faaliyetlerinin Hasta Memnuniyeti Üzerindeki Etkisinin Değerlendirilmesi. Tıp Fakültesi Klinikleri Dergisi, 8(2), 77-88.en_US
dc.identifier.issn2630-5585
dc.identifier.issn2687-217X
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/atk/issue/93742/1605041
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/1204
dc.description.abstractAmaç: Sağlık hizmetlerinin kalitesinin değerlendirilmesi, yalnızca tedavi yöntemlerinin etkinliği ile sınırlı kalmayıp, aynı zamanda hasta haklarının korunması ve hasta memnuniyetiyle de ilişkilidir. Hasta hakları, bireylerin sağlık hizmetlerinden yararlanırken temel insan haklarına uygun bir şekilde muamele görmelerini ifade etmektedir. Bu çalışmada, sağlık kuruluşlarındaki hasta hakları birimlerinin faaliyetlerinin hasta memnuniyeti üzerindeki etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırma, İstanbul’da bir özel hastanede gerçekleştirilen ve hem yatan hem de ayakta tedavi gören toplam 133 hasta ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak anket yöntemi tercih edilmiştir. Çalışmada, sosyodemografik veri formu, Hasta Memnuniyeti Ölçeği ve Hasta Hakları Ölçeği kullanılarak veri toplanmıştır. Bulgular: Regresyon analizi sonuçları hasta hakları uygulamalarının artmasının hasta memnuniyetini artırdığını göstermektedir. Hasta hakları uygulamalarının hasta memnuniyetinin alt boyutları olan ilgi ve nezaket (β = 0.518, p<0.00), idari hizmetler (β = 0.605, p<0.00) ve tıbbi hizmetler (β = 0.529, p<0.00) üzerinde istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönde etkili olduğunu göstermiştir. Sonuç: Araştırmanın bulguları, hasta hakları uygulamalarının hasta memnuniyeti üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu göstermektedir. Bu sonuçlar, sağlık kuruluşlarında hasta hakları birimlerinin etkinliğinin artırılmasının, hasta memnuniyetini iyileştirmede önemli bir rol oynayabileceğini ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractAim: The quality of healthcare services is evaluated not only by the effectiveness of treatment methods but also by the protection of patient rights and patient satisfaction. Patient rights refer to ensuring that individuals receive healthcare services in a manner consistent with fundamental human rights. This study aims to examine the impact of patient rights units’ activities in healthcare institutions on patient satisfaction. Materials and Methods: The study was conducted in a private hospital in Istanbul with the participation of 133 patients, including both inpatients and outpatients. Data were collected using a survey method. The survey included a sociodemographic data form, a Patient Satisfaction Scale, and a Patient Rights Scale. Results: The results of the regression analysis indicate that an increase in patient rights practices enhances patient satisfaction. It has been shown that patient rights practices have a statistically significant and positive effect on the sub-dimensions of patient satisfaction, namely courtesy and kindness (β = 0.518, p <0.001), administrative services (β = 0.605, p < 0.001), and medical services (β = 0.529, p < 0.001). Conclusion: The study concluded that patient rights practices positively impact patient satisfaction. These findings suggest that enhancing the activities of patient rights units in healthcare institutions is critical for improving patient satisfaction.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Aydın Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17932/IAU.TFK.2018.008/2025.802en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSağlık kurumlarıen_US
dc.subjectHasta haklarıen_US
dc.subjectHasta memnuniyetien_US
dc.subjectHealthcare institutionsen_US
dc.subjectPatient rightsen_US
dc.subjectPatient satisfactionen_US
dc.titleSağlık kurumlarında hasta hakları birimi faaliyetlerinin hasta memnuniyeti üzerindeki etkisinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of the effect of patient rights unit activities on patient satisfaction in health institutionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Yönetimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7133-5858en_US
dc.contributor.institutionauthorSayan, İlknur
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage77en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.relation.journalTıp Fakültesi Klinikleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster