dc.contributor.author | Şencan, Abdülkadir | |
dc.date.accessioned | 2025-10-07T06:35:08Z | |
dc.date.available | 2025-10-07T06:35:08Z | |
dc.date.issued | 2025 | en_US |
dc.identifier.citation | Şencan, A. (2025). PAZARLAMADA BİRLİKTE DEĞER YARATMANIN FARKLI KAVRAMSALLAŞTIRMALARI ÜZERİNE LİTERATÜR TARAMASI. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 6(2), 55-78. | en_US |
dc.identifier.issn | 2717-9737 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/itbfkent/issue/94674/1736441 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12780/1241 | |
dc.description.abstract | Uzun yıllardır pazarlamanın ne olduğu ve ne olması gerektiği üzerine tartışmalar
süregelmektedir. Farklı paradigma değişimleri neticesinde bugünkü haline gelen
pazarlama yeni bir evrimin şafağındadır. Günümüzde pazarlamanın merkezinde
bulunan değerin ne olduğu, nasıl ve kim tarafından yaratıldığı hala tartışma
konusudur. Bu çalışmanın amacı, pazarlamanın el ilgi çekici teorilerinden olan
birlikte değer yaratma kavramını açıklamaya çalışmaktır. Yapılandırılmış bir
metodoloji ile gerçekleştirilen bu çalışma, WOS, Scopus ve Google Scholar
endekslerindeki hakemli dergilerde yayımlanmış makaleleri, konu hakkındaki
kitapların tespiti ve gözden geçirilmesi, güvenilir kaynakların yayınladığı
kılavuzların ve raporların belirlenmesini, seçilmesini ve analizini kapsamaktadır.
Yapılan literatür taraması sonucunda ortaya üç farklı birlikte değer yaratma
çerçevesi çıkmıştır. Bunlar hizmet baskın mantık çerçevesinde tanımlanmaya
çalışılan sistem odaklı birlikte değer yaratma kavramı, tüketici odaklı birlikte
değer yaratma kavramı ve firma, yönetim ve inovasyon odaklı birlikte değer
yaratma kavramıdır. Bu üç farklı yaklaşım arasında nüanslar olsa da üçü de birlikte
değer yaratmanın tüketicinin varlığı olmadan gerçekleşemeyeceği konusunda fikir
birliğindedir. Yalnızca rekabet avantajı elde etmek isteyen firmaların değil
tüketicilerin de birlikte değer yaratma istekliliğinde olduğu günümüzde
yöneticilerin asıl değer yaratanın tüketici olduğunu kabul ederek süreçleri buna
göre tasarlamaları önem arz etmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Discussions about what marketing is and what it should be have been ongoing for
many years. As a result of various paradigm shifts, marketing, which has evolved
into its current form, is now at the dawn of a new evolution. The nature of the
value at the core of marketing today, how it is created, and by whom, remains a
subject of debate. The purpose of this study is to explain the concept of value co creation, one of the most interesting marketing theories. This study, conducted
using a structured methodology, includes the identification and review of articles
published in peer-reviewed journals indexed by WOS, Scopus, and Google
Scholar, the identification and review of books on the subject, and the
identification, selection, and analysis of guides and reports published by reliable
sources. As a result of the literature review, three different frameworks for value
co-creation emerged. These are the system-oriented value co-creation concept
defined within the service-dominant logic framework, the consumer-oriented
value co-creation concept, and the firm, management, and innovation-oriented
value co-creation concept. Although there are nuances between these three
different approaches, all three agree that value co-creation cannot be achieved
without the presence of the consumer. In today's world, where not only companies
seeking a competitive advantage but also consumers are willing to co-create value,
it is important for managers to acknowledge that the consumer is the true creator
of value and design processes accordingly. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Kent Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Birlikte Değer Yaratma | en_US |
dc.subject | Hizmet Baskın Mantık | en_US |
dc.subject | Pazarlama | en_US |
dc.subject | Value Co-creation | en_US |
dc.subject | Service Dominant Logic | en_US |
dc.subject | Marketing | en_US |
dc.title | Pazarlamada birlikte değer yaratmanın farklı kavramsallaştırmaları üzerine literatür taraması | en_US |
dc.title.alternative | Literature review on different conceptualisations of value creation in marketing | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | İstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Ekonomi ve Finans Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-7337-6218 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Şencan, Abdülkadir | |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 55 | en_US |
dc.identifier.endpage | 78 | en_US |
dc.relation.journal | İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |