Otomotiv sektöründeki satınalma süreçlerinde bireysel tüketicilerin tercihlerinin analizi: bir anket çalışması
Citation
Beyhan, İ., Erhan, Y., Rahmi, İ. (28 Mayıs, 2019). Otomotiv Sektöründeki Satınalma Süreçlerinde Bireysel Tüketicilerin Tercihlerinin Analizi: Bir Anket Çalışması, Akademik Hassasiyetler, 11 (6), s. 385-404.Abstract
Öz:Otomotiv sektörü bir çok sektörle birlikte hareket eden bir sektör olup ekonomi için oldukça önemli düzeyde katma değer yaratan bir sektördür. Gerek üretim hacmi gerek yarattığı istihdam ve teknolojik gelişmeyle de desteklendiğinde ilerleyen dönemlerde önemi daha da artacak olan sektörlerden biri otomotivdir. Bu sebeple otomotiv sektöründeki talebin canlı tutulması için tüketici davranışlarının analiz edilmesi ve yapılması gereken işletme bazında mikro politikaların planlanması gerekmektedir. Çalışmanın ilk bölümünde otomotiv sektörünün doğuşu ve gelişiminden yola çıkılmış, takiben sektörün hem dünya hem de ülkemiz ekonomisi içindeki rolü ve önemi açıklanmıştır. İkinci bölümde, sektörün sürdürülebilirliğinin devam edebilmesi için yegane unsur olan tüketici ve tüketici davranışları ele alınmıştır. Üçüncü bölümde sektör ile tüketici davranışlarının bağımlılığı anket yöntemiyle açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışma dahilinde hazırlanan anket, ülke genelinde 18 yaş üzerindeki bireyler hedef alınarak oluşturulmuş ve dağıtılmıştır. Anket sonuçlarına göre, otomotiv sektöründeki satın alma süreçlerinde tüketici davranışlarına etki eden faktörler sıralanmıştır. Araştırmada Türkiye’de 26-35 yaş arasındaki tüketicilerin, otomobil satın alırken ürünü satan yerler ve buralardaki satış danışmanlarından bilgi almayı tercih edip etmedikleri sorusuna yanıt aranmıştır. Elde edilen veriler ışığında, sorumuzda tanımlanan tüketici profilinin, otomobil satın alırken ürünü satan yerler ve buralardaki satış danışmanlarından bilgi almayı tercih etmedikleri görülmüştür. Abstract
The automotive sector is a sector that moves with many sectors and is a sector that creates a significant value for the economy. When it is supported by both production volüme and employment and technological development, it is one of the sectors which will increase in importance in the following periods. For this reason, in order to keep the demand in the automotive sector alive, it is necessary to analyze the consumer behaviors and to plan micro policies on the basis of the enterprise. In the first part of the study, the emergence and development of the automotive sector, followed by the role and importance of the sector in both the world and our country's economy are explained. In the second chapter, consumer and consumer behaviors, which are the only element for sustainability of the sector, are discussed. In the third chapter, the dependency of the sector and consumer behaviors was tried to be explained by the survey method. The questionnaire, which was prepared within the scope of the study, was created and distributed by targeting individuals over the age of 18. According to the results of the survey, the factors affecting the consumer behavior in the purchasing processes in the automotive sector are listed. The question where consumers between the ages of 26-35 in Turkey prefer to buy automobile and whether they get information from the sales representatives in those places is tried to be addressed. In the light of the data, it is seen that the consumer profile defined in our question does not prefer to receive information from the salespersons selling the product and the sales advisors in these places.