Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCeyhan, Ahmet İlkay
dc.contributor.authorÇağlı Kaynak, Elif
dc.date.accessioned2020-10-15T08:38:49Z
dc.date.available2020-10-15T08:38:49Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationCeyhan, A. İ., Çağlı Kaynak, E., (5-6 Ekim 2019) Yeni Sağ Kavramının Göstergebilim Açısından Kısa Analizi, XIII. IBANESS İktisat, İşletme ve Yönetim Bilimleri Kongreler Serisi, Sözlü Sunum.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/173
dc.description.abstractÖzet: Neoliberalizm ve neomuhafazakarlık sentezi olan Yeni Sağ ideolojisi günümüz dünyasını şekillendiren temel olgu olarak karşımıza çıkar. İdeolojilerin bireylerin gündelik hayatlarını, yaşam tarzlarını etkileme biçimleri düşünüldüğünde serbest piyasanın geleneksel değerlerle örülü motiflerinin pek çok kanaldan kitlelere aktarılması net bir biçimde görülmektedir. Reklam, kuşkusuz, bunlar arasında kitlelere ve bireylerin özel alanı olan hanelere ulaşıp, tüketim kültürünü özgün/yerel öğelerle süsleyerek pekiştiren unsurların başında gelir. Bu nedenle reklam analizi siyasal düşüncenin ekonomik sistem üzerinden üretilişini ve bunun toplumsal yapıda dönüştürmek istediği çerçeveyi anlamak açısından önemlidir. Reklamlarda kullanılan unsurlar ilgili ülkenin kültürel, toplumsal yapısı, arzu edilen ekonomik biçim ve küresel sermayenin gereklilikleri göz önüne alınarak belirlenmektedir. Bu çerçevede, bu makalenin hipotezi; “geleneksel/yerel kültürün bir parçası olan Ramazan ayında, “küresel düşün yerel üret” söylemi, reklamlar aracılığı ile Neoliberalizm ve Neomuhafazarlık kavramları çerçevesinde şekillenir ve topluma yansır” olarak belirlenmiştir. Bu noktadan hareketle, Ramazan dönemi reklamları içerik ve göstergebilim açısından incelenerek, Yeni Sağ kavramının toplumsal yansımasının kısa bir analizi yapılacaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectGöstergebilimen_US
dc.subjectİdeolojien_US
dc.subjectYeni Sağen_US
dc.titleYeni sağ kavramının göstergebilim açısından kısa analizien_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorCeyhan, Ahmet İlkay
dc.contributor.institutionauthorÇağlı Kaynak, Elif
dc.relation.journalXIII. IBANESS İktisat, İşletme ve Yönetim Bilimleri Kongreler Serisien_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster